امام زمان(عج) جلوه جلال الهی است/ منتظر واقعی برای ظهور زمینه‌سازی می‌کند


امام زمان(عج) جلوه جلال الهی است/ منتظر واقعی برای ظهور زمینه‌سازی می‌کند

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه یک منتظر واقعی همواره برای مقدمه‌سازی ظهور تلاش می‌کند، گفت: امام عصر(عج) جلوه جلال خداوند هستند به واسطه ایشان پس از ظهور گنج‌های زمین آشکار شده و عقل‌ها کامل و بیماری‌ها از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین هاشمی نژاد» شامگاه شنبه، ۳۰ شهریور به مناسبت ایام محرم در هیات مسلم بن عقیل تهران به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: همانگونه که پیامبر(ص) رحمت واسعه خداوند بودند امام عصر(عج) نیز رحمت واسعه الهی هستند.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از حضرت زهرا(س) مبنی براینکه پسر فرزندم حضرت امام حسن عسکری(ع) رحمت واسعه برای همه جهانیان است، تصریح کرد: سلام، جلوه‌هایی از رحمت الهی است که خداوند در قرآن مجید بر پیامبرانی همچون حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع) و آل یس سلام و درود فرستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با بیان اینکه در تاریخ شیعه نیز امام عصر(عج) بر دوستان و خواص سلام و درود می‌فرستادند که نمونه بارز آنها شیخ مفید است، ابراز کرد: امام زمان(عج) به وی با عنوان ولی مخلص سلام و درود فرستادند ما باید بررسی کنیم که شیخ مفید چه کرده بود که امام او را ولی مخلص خطاب کردند. شیخ مفید نسبت به دستورات ائمه معصومی(ع) و امام عصر(عج) اطاعت محض داشته است.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) درباره ارزش و اهمیت خدمت به امام زمان(عج)، بیان کرد: ایشان فرمودند: اگر امام عصر(عج) را درک می‌کردم همه عمر در خدمت ایشان بودم، یک منتظر واقعی همواره برای مقدمه‌سازی ظهور تلاش می‌کند.

این استاد حوزه افزود: امام عصر(عج) چنان نزد خداوند جایگاه‌ والایی دارند که شب معراج درباره ایشان فرمود: به واسطه حضرت زمین را آباد خواهند کرد. امام عصر(عج) جلوه جلال خداوند هستند به واسطه ایشان پس از ظهور گنج‌های زمین آشکار شده و عقل‌ها کامل و بیماری‌ها از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با تاکید بر اینکه امام عصر(عج) تجلی گاه رحمت و مهربانی عظیم الهی هستند، تاکید کرد: ما نسبت به حکمت بسیاری از دستورات دین اسلام آگاهی نداریم بنابراین برای خدمت به امام عصر(عج) بدون چون و چرا باید مطیع محض باشیم.

این استاد حوزه علمیه با استناد به خاطراتی از علما و بزرگان، خاطرنشان کرد: هرگاه یکی از یاران امام عصر(عج) بیمار می‌شوند به عیادت او می‌روند و در تشیع یاران و پیروان صدیق خود شرکت می‌کنند و این نشان از رحمت و مهربانی ایشان دارد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403