شکرگزاری سبب آرامش انسان شده و روح او را بزرگ می‌کند


شکرگزاری سبب آرامش انسان شده و روح او را بزرگ می‌کند

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه شکرگزاری به درگاه الهی در وقت دریافت نعمت‌ها یا سختی‌ها و مصائب سبب آرامش انسان شده و او را بزرگ می‌کند، گفت: قرآن درباره اثرات مثبت شکرگزاری از تعبیر زیبا و جامع «بر شما می‌افزاییم»، استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین هاشمی نژاد» شامگاه سه‌شنبه، دوم مهرماه به مناسبت ایام محرم در هیات متوسلین به حضرت مسلم بن عقیل(ع) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: شکرگزاری نزد خداوند بسیار اهیمت دارد زیرا سبب رشد و بزرگی انسان است.

این استاد حوزه علمیه با استناد به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه اگر شکرگزار باشید خداوند بر شما می‌افزاید، تصریح کرد: این آیه به صراحت نشان می‌دهد که شکرگزاری به دلیل ثمرات و نتایج فراوانی که برای انسان دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود:‌ شکرگزاری، سپاسگزاری و قدردانی به مرور بر شیوه تفکر، رفتار و اندیشه شخص اثرات مثبت فراوان خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با بیان اینکه قرآن درباره اثرات مثبت شکرگزاری از تعبیر زیبا و جامع «بر شما می‌افزاییم»، استفاده کرده است، ابراز کرد: شکرگزاری رضایت انسان را از زندگی بالا می‌برد سبب می‌شود که اندیشه و رفتار انسان بهبود یافته و کیفیت زندگی او به شکلی سالم و زیبا ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در دین اسلام بسیار نسبت به شکرگزاری بهاء داده شده است، گفت: آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) بسیار درباره مساله شکرگزاری و ثمرات آن و عواقب و نتایج ناسپاسی صحبت شده و همیشه بر شکرگزاری تاکید و سفارش شده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شکرگزاری در روایات به سه قسم است، تاکید کرد: شکرگزاری درباره نعمات الهی شامل سه بخش زبانی، قلبی و عملی است. در شکرگزاری عملی انسان باید آنچه از نعمات الهی به او عطا شده را درست مصرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با بیان اینکه نوع دیگر شکرگزاری در سختی و مصائب است، ابراز کرد: این نوع شکرگزاری بهترین و بالاترین درجه شکرگزاری است.

وی افزود: حضرت ایوب(ع) از جمله پیامبرانی بودند که با سخت‌ترین و شدیدترین مصایب و رنج‌ها مواجه شدند اما چون صبورانه شاکر درگاه الهی بودند خداوند مقام راس الصابران را به ایشان عطا کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شکرگزاری زندگی انسان را متحول می‌کند، خاطرنشان کرد: شکرگزاری به درگاه الهی در وقت دریافت نعمت‌ها یا سختی‌ها و مصائب سبب آرامش انسان شده و او را بزرگ می‌کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام