اقامتگاه بوم گردی امیری بجستان


اقامتگاه بوم گردی امیری در روستای فخرآباد واقع شده است. این روستا از توابع شهرستان بجستان، استان خراسان رضوی، می باشد.اقامتگاه بوم گردی امیری به صورت یک خانه بومی 1000 متری با دو حیاط مرکزی می باشد که به واسطه یک دالان بزرگ به هم متصل شده اند. بنای اصلی این اقامتگاه بوم گردی قدمت […] نوشته اقامتگاه بوم گردی امیری بجستان اولین بار در جامع ترین...

اقامتگاه بوم گردی امیری در روستای فخرآباد واقع شده است. این روستا از توابع شهرستان بجستان، استان خراسان رضوی، می باشد.اقامتگاه بوم گردی امیری به صورت یک خانه بومی ۱۰۰۰ متری با دو حیاط مرکزی می باشد که به واسطه یک دالان بزرگ به هم متصل شده اند. بنای اصلی این اقامتگاه بوم گردی قدمت ۱۰۰ سال داشته و به تازگی بازسازی شده است. ۴ ایوان بزرگ با فرش و پشتی در چهار گوشه این مجموعه واقع شده و مهمانان می توانند از آن برای استراحت استفاده کنند. تمامی اتاق ها دورتادور حیاط واقع شده و درب و پنجره های آن چوبی و مشبک کاری شده اند. به طور کلی ۱۱ باب اتاق به صورت کف خواب در این مجموعه قرار گرفته که ۴ اتاق آن ۳۰ متری و بقیه ۱۲ متری می باشند.

اتاق های بزرگتر دوبه دو، به واسطه یک درب به هم متصل شده و ظرفیت کلی آنها ۱۰ نفر بوده و اتاق های کوچکتر نیز ظرفیت ۴ تا ۵ نفری دارند . اتاق ها مجهز به کرسی، پنکه و لحاف و تشک می باشند اما مسافران باید از امکاناتی مانند سرویش بهداشتی (۲ ایرانی و ۲ فرنگی)، حمام و آشپزخانه به صورت مشترک استفاده نمایند .از امکانات این اقامتگاه بوم گردی می توان به پارکینگ روباز با ظرفیت ۲ ماشین، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و راهنمای تور گردشگری اشاره کرد، که هزینه راهنمای تور به طور جداگانه از مسافر دریافت می گردد. امکان تهیه غذاهای سنتی و بومی در این مجموعه وجود دارد و از نمونه این غداها می توان به آبگوشت، قرمه، کشک بادمجان، آش محلی، توگی قرمه، توگی پلو، بلغور پلو و اشکنه نبات اشاره کرد.

استان خراسان رضوی به دلیل داشتن وسعت زیاد دارای گوناگونی آب و هوا در مناطق مختلف خود می باشد که بجستان از مناطق با آب و هوای معتدل و کوهستانی این استان به شمار می آید. مناطق ییلاقی تنگه نسترن، بوستان طبیعی نوبهار، دره آهنگ، باغ سلیمه مزار، سد سریده و منطقه حفاظت شده افتخار از مناطق گردشگری مهم و پر بازدید این شهرستان هستند. مسجد جامع بجستان، مسجد جامع مرندیز، پل یونسی و کاروانسرای قاسم آباد نیز نمونه هایی از آثار تاریخی به جا مانده از دوران پیشین در نزدیکی این منطقه می باشند.

اقامت برای کودکان کمتر از ۵ سال رایگان و از ۵ تا ۱۲ سال نیم بها می باشد.

اقامتگاه بوم گردی امیری بجستان

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم :

فاصله تا مرکز شهر بجستان : ۴۵.۶ کیلومتر ( ۳۷ دقیقه )
فاصله تا فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد : ۳۰۶ کیلومتر ( ۳ ساعت و ۱۹دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن بجستان : ۵۳.۷ کیلومتر ( ۳۸ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری گناباد : ۹۳.۵ کیلومتر ( ۱ساعت و ۶دقیقه )
فاصله تا منطقه ییلاقی درب صوفه : ۸۰.۴ کیلومتر ( ۱ ساعت )
فاصله تا موزه آب گناباد : ۹۲ کیلومتر (ا ساعت و ۴ دقیقه )
فاصله تا قنات جهانی قصبه : ۹۳.۹ کیلومتر ( ۱ساعت و ۸ دقیقه )
فاصله تا شهر گناباد : ۹۴.۳ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۹ دقیقه )
فاصله تا کال شور : ۱۳۵ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳۳ دقیقه )
فاصله تا قنات جهانی قصبه : ۹۳.۹ کیلومتر ( ۱ساعت و ۸ دقیقه )
فاصله تا روستای ییلاقی سنو : ۸۵ کیلومتر (۱ ساعت و ۸ دقیقه )
فاصله تا یخدان کوثر : ۱۰۵کیلومتر ( ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه )
فاصله تا شهر مشهد : ۳۱۰ کیلومتر ( ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه )
آدرس:استان خراسان رضوی ، شهر بجستان ، ۲۹ کیلومتری بجستان روستای فخرآباد خیابان شهید امیری

اقامتگاه بوم گردی امیری بجستان
اقامتگاه بوم گردی امیری بجستان
اقامتگاه بوم گردی امیری بجستان

منبع : یواسپیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس