ادامه آلودگی هوا مدارس ابتدایی و استثنایی مشهد را تعطیل کرد


ادامه آلودگی هوا مدارس ابتدایی و استثنایی مشهد را تعطیل کرد

مشهد- ایرنا - همه مدارس مقطع ابتدایی و استثنایی مشهد و نیز مهدهای کودک و پیش دبستانی نوبت صبح این شهر بر اساس مصوبه چهارمین کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان خراسان رضوی در روز دوشنبه هشتم مهرماه تعطیل اعلام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی شامگاه یکشنبه پس از برگزاری این کارگروه به خبرنگار ایرنا گفت: روند افزایشی غلظت آلاینده های هوا تا فردا صبح ادامه دارد و پیش بینی اعضای کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان افزایش ریزگردها و سایر آلاینده‌ها در سطوح پایینی جو مشهد است و این که وضعیت آلودگی هوا در این شهر در موقعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد داشت.

تورج همتی افزود: از این رو بر اساس مصوبه این کارگروه، فردا دوشنبه هشتم مهر ماه تعطیلی مراکز مهدکودک، پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و همه مدارس استثنایی نواحی هفت گانه آموزش و پرورش مشهد، تبادکان، احمدآباد و رضویه در نوبت صبح به تصویب رسید.

وی ادامه داد: توصیه زیست محیطی به شهروندان برای کمک به کاهش آلاینده‌های هوای مشهد، پرهیز از تردد غیر ضروری در سطح شهر و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است و لازم است ورزشکاران از هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز خودداری کنند.

از روز ۲۷ شهریور گذشته کیفیت هوای کلانشهر مشهد با افزایش ذرات معلق و گرد و غبار به وضعیت ناسالم رسیده است و بر پایه گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد و اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، شیب نمودار وضعیت آلاینده ها تا ظهر فردا افزایشی و پس از آن کاهشی خواهد بود.
۷۴۹۶/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند