اقامتگاه بوم گردی حاج بابای ارزیل ورزقان


اقامتگاه بوم گردی حاج بابا در روستای ارزیل از توابع شهرستان ورزقان  واقع شده است. نمای کاه گلی، تخت های سنتی موجود در محوطه و ساحل رودخانه همیشه خروشان گوی چای و محیطی باصفا و ساده ی این اقامتگاه،  فضایی صمیمی و دلچسب را برای اقامت چند روزه ی مسافران در کنار  لذت بردن از […] نوشته اقامتگاه بوم گردی حاج بابای ارزیل ورزقان اولین بار در جامع ترین...

اقامتگاه بوم گردی حاج بابا در روستای ارزیل از توابع شهرستان ورزقان واقع شده است. نمای کاه گلی، تخت های سنتی موجود در محوطه و ساحل رودخانه همیشه خروشان گوی چای و محیطی باصفا و ساده ی این اقامتگاه، فضایی صمیمی و دلچسب را برای اقامت چند روزه ی مسافران در کنار لذت بردن از منابع طبیعت گردی و گردشگری بوجود آورده است.این اقامتگاه دارای ۶ اتاق ۴ نفره و در مجموع پذیرای ۳۵ مسافر میباشد. سرویس بهداشتی و حمام در این اقامتگاه بصورت مشترک بین تمامی اتاقها تعبیه شده. پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور، پارکینگ باز، اینترنت رایگان، بخاری هیزمی و کرسی به عنوان سیستم گرمایشی، از جمله امکانات اقامتگاه بوم گردی حاج بابای ارزیل می باشند. همچنین هزینه اقامت برای کودکان زیر ۸ سال نیم بها است.

ارزیل دهکده ای زیبا و سحر انگیز در دل کوهستان است که ییلاق مرز آباد، جنگل های ارسباران، آبشار گل آهور و آبشار گرسو برخی از جاذبه های طبیعت گردی این منطقه است که مسافران در کنار اقامت در بوم گردی حاج بابای ارزیل میتوانند برای گشت و گذار به این مناطق بروند.

همچنین ییلاق قره قوچ در شمال این روستا مرغزاری سرسبز و خوش آب و هوا است که مخصوصا در فصل بهار بسیار سرسبز و دیدنی است. چندین یخچال طبیعی هم که سالهای سال پر از برف و یخ است در آن منطقه قرار دارند.
چندین تنگه آبی و غار از جمله غار هلین نیز در منطقه وجود درارد. همچنین قلعه گوئورچین لیغ که در جنوب ارزیل پر از کبوترهای خوش رنگ است از دیگر جاهای دیدنی ارزیل می باشد. دو رودخانه خروشان ارزیل نیز در تمامی فصول پر آب و خروشان است و دارای ماهی های رودخانه ای مانند قزل آلا و کپور است.

از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه میتوان اماکن زیر را نام برد:

آبشار گل ‌آخور
این آبشار یکی از جا‌ذبه‌های دیدنی استان آذربایجان شرقی است که در نزدیکی روستای گل ‌آخور از توابع روستای ارزیل قرار گرفته ‌است. آب این آبشار از کوه‌های شمالی و مرتفع این روستا سرچشمه می گیرد و پس از طی مسیری و عبور از داخل روستا، به یک آبشار زیبا به ارتفاع ۱۰ متر تبدیل می‌شود. ادامه آبشار پس از عبور از دره ای سرسبز از روستای ارزیل، به رود طرزم میریزد و رود بزرگی تشکیل داده می شود و به سمت روستای حاجیلار و کبود گنبد سرازیر می‌شود. گل آخور (آخیر) در زبان ترکی به معنای «تالاب جاری» است.

قلعه تاریخی جوشین
قلعه تاریخی جوشین در ۲۶ کیلومتری غرب ورزقان به سوی جلفا و در ۶ کیلومتری روستای جوشین قرار گرفته است. راه دسترسی به این قلعه بسیار کوهستانی است و تنها راه ارتباطی آن گذری کوهستانی و باریک است.در زمان های بسیار دور این قلعه کارکرد دفاعی داشته و قدمت این قلعه به هزاره اول قبل از اسلام می‌رسد و در این قلعه سفال‌هایی متعلق به سده‌های نخستین اسلامی یافت شده است.
کاروانسرای ایری علیا، بنای امیرارشد، سنگ نوشته های سیقندل و قوشاداش سونگون، آغجه قلعه، روستای کاسین و کرینگان از جمله جاذبه های توریستی نزدیک این اقامتگاه بو گردی می باشد.

اقامتگاه بوم گردی حاج بابای ارزیل ورزقان

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم :
فاصله تا مرکز شهر تبریز : ۸۳.۷ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه )
فاصله تا فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز : ۷۹.۳ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۲۶ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن تبریز : ۸۳ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳۲ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری تبریز : ۹۱.۲ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳۴ دقیقه )
فاصله تا آبشار گل آخور : ۲.۱ کیلومتر ( ۲ دقیقه )
فاصله تا روستای زیبای گل آخور : ۲.۴ کیلومتر ( ۳ دقیقه )
فاصله تا قلعه تاریخی جوشین : ۳۵.۵ کیلومتر ( ۴۲ دقیقه )
فاصله تاروستای دیدنی آستمال : ۴۳.۶ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۲ دقیقه )
فاصله تا پارک ملی کنتال : ۶۴.۳ کیلومتر (۱ ساعت و ۱۵ دقیقه )
فاصله تا پناهگاه حیات وحش کیامکی : ۱۰۰ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه )
آدرس: استان آذربایجان شرقی ، شهر ورزقان ، بخش خاروانا- دهستان ارزیل

اقامتگاه بوم گردی حاج بابای ارزیل ورزقان
اقامتگاه بوم گردی حاج بابای ارزیل ورزقان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...