برپایی نمایشگاه قافله عشق توسط دانش آموزان شیرازی


برپایی نمایشگاه قافله عشق توسط دانش آموزان شیرازی

نمایشگاه قافله عشق، به دستان دانش‌آموزان شیراز با چهار محور و با تاکید بر ماه محرم و هدف قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شیراز برپا شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه قافله عشق توسط دانش‌آموزان شیرازی و با هدف پیام رسانی و آگاهی بخشی پیرامون چهار محور حرکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، پاسخ به شبهات دینی، پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین آیه ۲۹ سوره فتح، برپا شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، ضمن ارزشمند خواندن چنین فعالیت‌هایی گفت: متاسفانه در تاریخ اسلام فقط وقایع تحریر و در مورد مسائل اجتماعی کوتاهی شده است.

ابراهیم گشتاسبی‌راد ادامه داد: امام حسین(ع) در دوران صلح امام حسن(ع) به تبعیت پرداخت، تاریخ‌نگاران فقط ۶ ماه زندگی امام حسین(ع) را مدنظر قرار دادند، درحالیکه ۵۶ سال از زندگی ایشان پر از پیام اجتماعی است، نامه‌های ارسال شده به امام حسین (ع) برای تغییر پایگاه قدرت به کوفه بود و فقط افراد کمی پیرو واقعی بودند.

گشتاسبی راد با اشاره به شرایط کنونی کشور، بیان کرد: در عصر حاضر نیز، امام مهدی (عج) منتظر یاران و همراهان واقعی است و ما باید خود را محک بزنیم که در کجای سپاه امام زمان (عج) قرار داریم.

این استاد دانشگاه شیراز گفت: برگزاری این نمایشگاه با هدف آگاهی‌بخشی، معرفی و بیان هدف کاروان عاشورا و پاسخ به سئوالاتی است که در ذهن ما وجود دارد تا بتوانیم راه را از بی‌راه تشخیص دهیم و بهترین انتخاب را داشته باشیم.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان فارس نیز گفت: این نمایشگاه دارای ابعاد مختلفی است، قسمت نخست این نمایشگاه به کاروان امام حسین (ع) و حرکت اباعبدالله (ع) از مدینه تا کربلا و همچنین حرکت کاروان اسرا از کربلا تا کوفه و شام و در ادامه اتصال این قیام به قیام حضرت مهدی (عج) برمی‌گردد.

روح الله ذاکرین، با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده برای برگزاری این نمایشگاه، افزود: هدف تبیین و بصیرت افزایی نسبت به قیام حضرت اباعبدالله و اندیشه نسبت به این مسئله که در کجای لشکر مهدی هستیم، اولین هدف این نمایشگاه است.

ذاکرین با بیان اینکه تمام قسمت‌های محتوایی این نمایشگاه از صفر تا صد توسط دانش‌آموزان انجام شده است، گفت: این نمایشگاه یک فعالیت دانش‌آموزی به شمار می‌رود و اینکه آینده‌سازان کشور متولی این کار هستند آن را ارزشمندتر و ویژه‌تر کرده است.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان فارس ادامه داد: بخش دوم نمایشگاه، پرسش و پاسخ در موضوع شبهات به ویژه فرقه‌ها، مذاهب و ادیان مختلف است، اگر در طول نمایشگاه برای مخاطبان سوالی پیش بیاید توسط کارشناسان دینی حاضر در نمایشگاه، پاسخ داده خواهد شد.

ذاکرین محور سوم این برنامه را پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب بیان و اضافه کرد: محور چهارم این نمایشگاه تبیین آیه ۲۹ سوره فتح که آیه تشکیلاتی ما در سال ۹۷ بود، در نظر گرفته شده است، همچنین در اتحادیه انجمن‌های اسلامی از کلام مقام معظم رهبری، گزیده‌هایی انتخاب شده و در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد