رشد نفرت‌پراکنی نژادی و تبلیغات ضد‌اسلامی در بوسنی


گروه بین‌الملل ــ یک گزارش تازه نشان می‌دهد که نفرت‌پراکنی و تبلیغات اسلام‌هراسانه از سوی سیاستمداران صرب و کروات در بوسنی و هرزگوین رشد زیادی داشته است.

رشد نفرت‌پراکنی نژادی و تبلیغات ضد‌اسلامی در بوسنی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، این گزارش نشان می‌دهد تبلیغات و سخنان ضد‌اسلامی که در جنگ دهه 1990 میلادی در بوسنی به اوج خود رسیده بود بار دیگر در این کشور افزایش یافته است.

بنا بر گزارش اسلام‌هراسی اروپا در سال 2018، که از سوی یک اندیشکده مطالعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی واقع در آنکارا منتشر شده، سیاستمداران صرب و کروات در تلاشند بوسنی را مهد اسلام افراطی معرفی و بدین ترتیب زمینه را برای تجزیه این کشور فراهم کنند.

«حکمت کاراچیچ» پژوهشگر مؤسسه «سنت اسلامی مردم بوسنی» که در این گزارش بخش مربوط به بوسنی و هرزگوین را تهیه کرده، می‌گوید در سال 2018، «میلوراد دودیک» رهبر صرب‌های بوسنی و عضو تازه برگزیده شده شورای ریاست جمهوری این کشور در یک برنامه تلویزیونی به اذان گفتن مسلمانان توهین کرده است.

سیاستمداران کروات نیز در سال گذشته میلادی، بوسنی را دولتی شکست خورده و مهد افراط‌‌‌گرایان به تصویر کشیدند و تجزیه این کشور را برای برقراری صلح و امنیت منطقه ضروری اعلام کردند.

«عبدالصمد پودوژاک» اهل سارایوو می‌گوید: با توجه به این فضای اسلام‌هراسی، بسیاری از مسلمانان بوسنی احساس امنیت نمی‌کنند که به مناطق غیر مسلمان‌نشین کشور سفر کنند.

بر اساس این گزارش، پس از پایان جنگ بوسنی، از سال 1996 تا 2017، در جریان حملات اسلام‌هراسانه، 13 مهاجر بوسنیایی که به این کشور بازگشتند کشته و 20 نفر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا