800 نفر نیروی پزشکی در اربعین به عراق اعزام می‌شوند/ ارسال 500 میلیون تومان دارو


800 نفر نیروی پزشکی در اربعین به عراق اعزام می‌شوند/ ارسال 500 میلیون تومان دارو

گروه اجتماعی ـ رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس با بیان اینکه امسال حداقل 800 نفر نیروی پزشکی و درمانی را به عراق اعزام خواهیم کرد، گفت: این تعداد افراد در قالب 19 گروه که 9 گروه دانشجویی و 10 گروه اساتید و کارکنان است، در کربلا یا مسیر پیاده‌روی اربعین به خدمت‌رسانی به زائران اربعین می‌پردازند.

800 نفر نیروی پزشکی در اربعین به عراق اعزام می‌شوند/ ارسال 500 میلیون تومان دارو

فرخ بهارلویی، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام اربعین، به تشریح اقدامات پزشکی انجام شده برای این ایام پرداخت و گفت: امسال حداقل 800 نفر نیروی بهداشتی و درمانی را به عراق اعزام خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه اعزام‌ها به دو صورت دانشجویی و کارکنان و اساتید انجام می‌شود، افزود: در گروه دانشجویی، 5 گروه برای آشنا شدن دانشجویان به فضای معنوی اهل بیت(ع) و اربعین حسینی و 4 گروه هم در قالب سه تیم شیفت کاری به ارائه خدمات پزشکی و درمانی هم در مسیر پیاده‌روی و هم در کربلای معلی می‌پردازند.

تیم‌های پزشکی در کربلا یا مسیر پیاده‌روی مستقر می‌شوند
بهارلویی با یادآوری اینکه تیم‌های پزشکی همگی یا در مسیر پیاده‌روی و یا کربلای معلی مستقر خواهند شد و امکان اعزام آنان به سایر شهرهای عراق را نداشتیم، گفت: علاوه بر این‌ها یک تیم پزشکی به موکب احمدبن موسی(ع) اختصاص یافته است و 10 گروه درمانی دیگر هم در جاهای مختلف کربلا یا مسیر پیاده‌روی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.
رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس گفت: این گروه‌های درمانی یا در موکب‌های ایرانی، یا عتبه امام حسین(ع)، یا به رزمندگان حشدالشعبی و یا مردم عراق و زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی در مورد زمان اعزام تیم‌های پزشکی نیز گفت: اولین تیم پزشکی متعلق به موکب احمدبن موسی(ع) است که همراه خادمان این موکب در تاریخ 15 مهرماه جاری به عراق اعزام خواهند شد.

تاریخ اعزام گروه‌های پزشکی
بهارلویی،‌ زمان اعزام گروه‌های دانشجویی که 9 گروه هستند را 18 مهرماه اعلام کرد و گفت: تیم درمانی متشکل از پرسنل و اساتید علوم پزشکی نیز در تاریخ 19 مهرماه اعزام می‌شوند.
رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس اظهار کرد: این تیم‌ها شامل پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت و درمان، ماما و روان‌شناس هستند که به ارائه خدماتی نظیر ویزیت عمومی و تخصصی، خدمات پرستاری اعم از تزریقات، پانسمان،‌ نوار قلب، خدمات مشاوره‌ای، آموزش بهداشت، پیشگیری خواهند پرداخت.

ارائه خدمات دندانپزشکی و جراحی سرپایی در کربلا
وی در عین حال این نکته را یادآور شد که خدمات دندانپزشکی با دو دستگاه سیار دندانپزشکی و خدمات جراحی سرپایی با یک اتاق عمل سیار و هفت نفر جراح هم توسط تیم‌های پزشکی استان فارس به زائران اربعین ارائه می‌شود.
بهارلویی همچنین میزان داروهایی که قرار است در اختیار تیم‌های درمانی قرار گیرد را 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این داروها با کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مهیا شده است.
رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس در پایان از همکاری ریاست و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خصوص معاون درمان و غذا و دارو برای همکاری در بحث خدمت‌رسانی به زائران اربعین قدردانی کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟