ناتوانی پدرِ چهار قلو‌های اهوازی در پرداخت هزینه‌ بیمارستان


ناتوانی پدرِ چهار قلو‌های اهوازی در پرداخت هزینه‌ بیمارستان

رکنا : یک خانواده اهوازی به دلیل ناتوانی در پرداخت صورتحساب بیمارستان نوزادان چهارقلوی خود از ترخیص آنها عاجز مانده است .

به گزارش رکنا ، پدر این نوزادان چهار قلو گفت: هنوز وقت زایمان همسرم فرا نرسیده بود که با توجه به شرایط جسمانی همسرم راهی بیمارستان آیت الله کرمی شدیم که به علت درد شدید در آستانه هفت ماهگی زایمان کرد و چهار قلوها شامل ۲ دختر و ۲ پسر سالم به دنیا آمدند.

سید مصطفی هاشمی افزود: از همان ابتدا دکتر را در جریان مشکلات مالی خود قرار دادم و درخواست کردم زمان مناسب برای جابجایی نوزادان وترخیص آنها را به ما اعلام کند ولی براساس تشخیص پزشک جابجایی برای نوزادان خطر داشت برای همین باید در دستگاه ویژه نگهداری نوزادان نارس نگهداری می شدند و تا امروز حدود ۵۹ روز است در دستگاه هستند.

وی بیان کرد: مرتب از پزشک در خصوص زمان جابجایی سوال می کردم اما با توجه به شرایط نوزادان، وی جابجایی را مناسب نمی‌دانست.

هاشمی ادامه داد: در این مدت به گفته مسوولان بیمارستان یکی از فرزندان دخترم به علت خونریزی مغزی فوت کرد که از چکونگی و علت این عارضه اطلاعی ندارم ولی جسد نوزاد حدود ۱۵ روز است در سردخانه بیمارستان قرار دارد.

پدر این نوزادان گفت: سه نوزاد دیگر نیز از نظر پزشکی مرخص هستند اما بیمارستان برای ترخیص آنها ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال صورتحساب داده و باید پرداخت کنم ، هزینه تحویل گرفتن نوزاد فوت شده در زمان تسویه حساب ۱۲۰ میلیون ریال تعیین شد که با تخفیف ۳۰ درصد و کمک ۳۰ میلیون ریالی کمیته امداد امام خمینی (ره) هنوز ۵۰ تا ۶۰ میلیون ریال دیگر باقی مانده است.

وی اضافه کرد: به مسئولان بیمارستان اعلام کردم که توان پرداخت هزینه را ندارم اما آنها برای ترخیص خواستار پرداخت هستند .

هاشمی ادامه داد: از من خواستند شناسنامه، سند یا دفترچه ای گرو بگذارم تا جسد فرزند فوت شده من را تحویل دهند اما نمی توانم قبول کنم چون واقعا توان بازپرداخت صورتحساب و بازپس گرفتن مدارک هم باید پول بدهم که ندارم.

پدر نوزادان که تحت پوشش کمیته امداد نیز امام خمینی (ره) نیست گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان نیز پیشنهاد اعطای وام را مطرح کردند اما درامد من چندان نیست که با توجه به مخارج سه نوزاد ، توان بازپرداخت وام را هم داشته باشم، حال نمی دانم برای ترخیص سه نوزاد و مادرشان و تحویل گرفتن پیکر بیجان نوزاد چهارم باید چه کنم .

بیمارستان آیت الله کرمی اهواز از سوی دیگر دقایقی پیش با ارسال توضیحاتی دراین باره به ایرنا اعلام کرد: در پی انتشار خبری با عنوان "گروگانگیری نوزادان" درفضای مجازی برای روشن شدن افکار عمومی به اطلاع می رساند که درتاریخ ۱۰مرداد ۹۸ خانم بارداری به دنبال بارداری ۴قلو با سن بارداری ۳۱ هفتگی (۷تا۹ هفته پیش از موعد)به صورت سزارین وضع حمل کرد.

در هنگام وضع حمل تیم کامل پزشکان متخصص زنان و بیهوشی وجراحی عمومی و اورولوژی و فوق تخصص نوزادان به همراه کادر مجرب اتاق عمل حضور فعال داشته اند. نتیجه وضع حمل ۴نوزاد نارس IUGR به وزن های یک هزار و ۲۰۰ گرم ،یک هزار و ۱۴۰ گرم، یک هزار و ۱۸۰ گرم وقل چهارم زیر ۹۵۰ گرم بوده که بلافاصله به بخش NICU (مراقبتهای ویژه نوزادان)منتقل شدند.

در طی مدت ۵۸روز بستری ،این نوزادان تحت مراقبت قرار گرفتند به گونه ای که تا امروز وزن هرکدام به ترتیب یک هزار و ۹۰۰ گرم،۲۰۰۰گرم و یک هزار و ۷۵۵ شده است.

قل چهارم متأسفانه به دلیل وزن بسیارکم زمان تولد درتاریخ ۲۲شهریور۹۸ فوت کرده است که ازتاریخ ۲۳ شهریور ۹۸ خانواده چهارقلوها برای بردن جسد قل چهارم اقدام نکرده اند درحالی که بیمارستان ۳۰میلیون ریال و کمیته امداد ۳۰میلیون ریال از مانده فرانشیز این نوزاد متوفی را تقبل کرده اند و کمیته امداد ۵۰میلیون ریال هم وام به ایشان اختصاص داده است و درنهایت بارایگان شدن فرانشیز همچنان قل متوفی در بیمارستان نگهداری می شود.

درخصوص سه قل دیگر و مادر نوزادان ، کل فرانشیز مانده۵۸۷ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال می باشد که پدر نوزادان فرانشیز ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برای مادر وفرانشیز ۲۰ میلیون ریال برای نوزادان پرداخت نموده است و کل مبلغ مانده فرانشیز بیمارستان حدودا ۵۵۰ میلیون ریال می باشد.

یک قل نوزادان درتاریخ ۳۱شهریور۹۸ مرخص ، قل دیگر درتاریخ ۲مهر۹۸ مرخص و قل سوم درتاریخ ۴ مهر۹۸ (۲روز قبل روز پنجشنبه) مرخص اعلام شده اند.

در تاریخ ۴مهر۹۸ ریاست محترم کمیته امداد استان خوزستان که از موضوع چهارقلوها اطلاع یافته بود و جهت بازدید به بیمارستان آمده بودند تشکیل جلسه هیات مدیره بیمارستان انجام شد و مقرر شد باتوجه به منویات مقام عظمای ولایت مبنی بر ترویج فرزند آوری مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از مانده فرانشیز قل های زنده تخفیف داده شود.

از تاریخ پنج شنبه ۴مهر۹۸ تا به امروز طبق گزارش واحد ترخیص بیمارستان هیچ کس جهت ترخیص نوزادان مراجعه ننموده است که مبلغ مانده لازم جهت ترخیص به آن ها اعلام گردد.

بنابراین به جهت دفاع از زحمات پرسنل خدوم بیمارستان و حمایت نهادها و ارگانها درخاتمه بطور مختصر به استحضار مردم سرافراز و آزاده می رساند که همه خدمات لازم این چهارقلوها به موقع و درجا و در بهترین شرایط ارائه شده است و فوت قل چهارم به دلیل وزن بسیار پایین بوده و عنوان کردن عدم رسیدگی شایسته حُرمت این واحد نیست .

همچنین براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در کمک و تشویق به فرزند آوری جامعه،کمیته امداد امام خمینی حدود ۵۰۰میلیون ریال از هزینه این هموطنان گرامی را تقبل کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403