پایان مهلت ارسال گزارش‌های حوزه عفاف و حجاب بنیاد


پایان مهلت ارسال گزارش‌های حوزه عفاف و حجاب بنیاد

دبیر کمیته عفاف و حجاب در بنیاد شهید اعلام کرد: 10 مهرماه آخرین فرصت سازمان‌های تابع بنیاد برای ارسال گزارش به کمیته عفاف و حجاب است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از ایثار، خانم نرگس جلیلی گفت: با توجه به اهمیت امر عفاف و حجاب، سازمان امور اجتماعی کشور در سال ۱۳۹۴، دستورالعمل ده‌گانه‌ای را در این زمینه به دستگاه‌ها ابلاغ کرد که بر اساس آن فعالیت‌های خود را طراحی، پیگیری و اجرا کنند، ازاین‌رو هرساله در دوره زمانی از پیش تعیین‌شده، هیئت نظارتی سازمان اجتماعی کشور، با مراجعه حضوری و مشاهده مستندات، گزارش هر دستگاه را به‌طور مشخص و کامل مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در سال جاری با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه عفاف و حجاب، این ارزیابی با دقت و وسعت بیشتری انجام خواهد شد.
وی افزود: ۱۵ مهرماه، برای پاسخگویی بنیاد شهید و امور ایثارگران به پرسش‌های هیئت نظارت و ارائه گزارش‌های مستند پیرامون اقدامات در حوزه عفاف و حجاب تعیین‌شده، بنابراین ۱۰ مهرماه آخرین فرصت سازمان‌های تابعه بنیاد برای ارسال گزارش به کمیته عفاف و حجاب بنیاد است.
مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مصوبه‌های کمیته صیانت از عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد مسئولیت دریافت گزارش ها، بازرسی و ارزیابی اقدامات بنیاد و سازمان‌های تابع با دبیر عفاف و حجاب باشد تا پس از جمع‌بندی در تاریخ مشخص‌شده، گزارش کامل و جامع به بازرسان وزارت کشور ارائه شود.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده، ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمان‌های تابع مبنی بر لزوم همکاری با هیئت بازرسی، هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها صورت گرفته و هیئت نظارت و ارزیابی از ۶ تا ۱۰ مهرماه با حضور در این سازمان‌ها گزارش‌ها و مستندات را بررسی می‌کند.
خانم جلیلی تصریح کرد: تاکنون فرآیند نظارت، بازبینی و بررسی میدانی اقدامات دو بیمارستان ساسان و مصطفی خمینی صورت گرفته و پس از وصول مستندات این دو بیمارستان، ارزیابی هرکدام مستقل جمع‌بندی خواهد شد و تا ۱۰ مهرماه دیگر سازمان‌های تابعه نیز رصد می‌شود.
دبیر کمیته عفاف و حجاب بنیاد در پایان با تاکید براین که مقوله عفاف و حجاب صرفاً مختص بانوان نیست، گفت: بانوان و آقایان هر دو در این موضوع سهیم هستند و شایسته است بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان‌های تابع، برنامه‌های خود را با توجه به این رویکرد تدوین کنند.
دستورالعمل برنامه‌های ده‌گانه درون‌سازمانی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌های سراسر کشور ویژه کارکنان، خانواده‌های آن‌ها و مراجعین شامل «پایش و بررسی وضعیت عفاف و حجاب»، «تدوین و ترویج منشور عفاف و حجاب»، «آموزش و اقناع‌سازی»، «خدمات فرهنگی، هنری و تبلیغی عفاف و حجاب»، «خدمات مشاوره‌ای»، «فضاسازی و تبلیغات محیطی»، «حمایت از آثار و تولیدات فرهنگی و هنری عفاف و حجاب»، «تشویق و ترغیب»، «ارشاد و راهنمایی متخلفین و متمردین» و «نظارت و ارزیابی رعایت عفاف و حجاب» می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی کارگروه حقوقی نخبگان شاهد و ایثارگر
نشست تخصصی کارگروه حقوقی نخبگان شاهد و ایثارگر با حضور دبیر کمیسیون ماده ۱۶، مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و اعضای کارگروه حقوق عمومی و قوانین و مقررات اداری و استخدامی نخبگان شاهد و ایثارگر با هدف بررسی وضعیت موجود و مطلوب کمیسیون ماده ۱۶ و تبیین راهکار‌های تقویت و اثربخشی برگزار شد.
محمد عرفان رییس کارگروه حقوقی نخبگان شاهد و ایثارگر و از قضات دادگستری در آغاز نشست تخصصی کارگروه حقوقی نخبگان شاهد و ایثارگر به توصیف روند شکل‌گیری آیین‌نامه رسیدگی به شکایات ایثارگران در کمیسیون ماده ۱۶ پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد تصویب قانون جدید از حیث زمان طولانی‌تر از تغییر آیین‌نامه است و در حقیقت زمانی که بحث تصویب آیین‌نامه مطرح می‌شود روند کوتاه‌تر است درحالی‌که در خصوص تصویب قانون فیلتر‌های زیادی وجود دارد و باید زمان بیشتری به آن داده شود.
علی‌اکبر باصری دبیر کارگروه حقوقی و قضایی نیز با اشاره به روند مثبت جلسات کارگروه و تدوین آیین‌نامه مربوطه اظهار داشت: خلأ‌های آیین‌نامه در این جلسات برطرف و پیش‌نویس آن تقدیم اعضای نشست شده است.
سید ناصر میر عیسی خانی دبیر کمیسیون ماده ۱۶ نیز در ادامه با اشاره به روند شکل‌گیری آیین‌نامه گفت: از آنجایی‌که آیین‌نامه می‌تواند مورد ایراد مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و همچنین هیئت تطبیق مصوبات با قوانین نیز می‌تواند ایراد‌هایی را مطرح کند و دیوان عدالت اداری نیز حتی با شکایت اشخاص حقوقی می‌تواند به این آیین‌نامه اشکالاتی وارد کند پیشنهاد کردیم به دلیل قدرتمندتر بودن وجهه آن، رأی به تصویب تغییرات به صورت قانون بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که ساختار کمیسیون ماده ۱۶، بحث رسیدگی به صلاحیت‌های کمیسیون و ضمانت اجرایی آرای کمیسیون از مواردی است که به نظر نمی‌رسد بتوان در قالب آیین‌نامه برای آن‌ها راهکاری ارائه داد بنابراین باید به سمت تغییر قانون حرکت کنیم اگرچه اصلاح قانون می‌تواند دشوارتر باشد.

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب
فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران هم از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت «بیانیه گام دوم انقلاب» برای کارکنان بنیاد خبر داد.
به گزارش «ایثار»، سرهنگ فریبرز خزایی با تأکید بر اهمیت نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: به منظور ترویج این فرهنگ، مرکز مقاومت بسیج بنیاد با همکاری اداره کل توسعه منابع انسانی بنیاد، مسابقه کتاب‌خوانی برای کارکنان بنیاد را با محوریت «بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار می‌کند.
وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب باهدف تبیین دستاورد‌های شگرف چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی و توصیه‌هایی به‌منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی صادرشده است که برای مطالعه همکاران آماده‌شده و از طریق سایت ایثار و سامانه آموزش کارکنان بنیاد قابلیت دانلود دارد و همه کارکنان از ۶ تا ۱۳ مهرماه برای مطالعه این فایل و شرکت در مسابقه فرصت دارند.
خزایی خاطرنشان کرد: تاریخ شروع مسابقه ۱۳ تا ۱۷ مهرماه بوده و بر اساس گروه‌بندی انجام خواهد شد و پرسش‌های مسابقه در سایت آموزش بارگذاری می‌شود و همکاران می‌توانند پاسخ دهند، همچنین زمان اعلام نتایج و اسامی برندگان، ۵ آذرماه هم‌زمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین از طریق سایت ایثار خواهد بود، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با دبیرخانه معاونت علمی و پژوهشی بسیج با شـماره تماس ۸۳۲۳۲۴۵۰ تماس بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش