جشنواره زمستانی آبگرم دهلران برگزار می شود


جشنواره زمستانی آبگرم دهلران برگزار می شود

ایلام- ایرنا- فرماندار دهلران گفت: برای معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان و بویژه آبگرم جشنواره زمستانی در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز یکشنبه در نشست رفع مشکلات مجتمع گردشگری آبگرم این شهرستان اظهار داشت: دهلران در زمینه گردشگری از ظرفیت های بالایی برخوردار است و باید با همکاری همه دستگاه ها زمینه شکوفایی این ظرفیت ها فراهم شود.


وی آبگرم را ظرفیتی مهم برای توسعه گردشگری شهرستان ذکر کرد و افزود: به همت دولت و سرمایه گذار کارهای خوبی در این منطقه اتفاق افتاده اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد و نیاز است همه سرمایه گذار را یاری دهند.


فرماندار دهلران بر ضرورت برگزاری جشنواره زمستانی در منطقه آبگرم تاکید کرد و یادآور شد: باید این منطقه را در کشور معرفی کنیم تا شهرستان از مزایای آن بیش از پیش بهره مند شود.


عسکری از رایزنی با معاون عمرانی استاندار برای برپایی تورهای گردشگری از کشور عراق به آبگرم خبر داد و اضافه کرد: تلاش می شود تورهای گردشگری عراقی به این منطقه سرازیر شوند.


وی گفت: همه باید تلاش کنند تا ضمن توسعه گردشگری شهرستان مشکلات پیش پای سرمایه گذار برداشته شود و آبگرم در حوزه گردشگری نقش خود را ایفا کند.

فرماندار دهلران همچنین خواستار رفع مشکلات روشنایی مسیر دسترسی به آبگرم و تامین انشعابات و هزینه تعمیر و مصرف آن توسط میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان شد و افزود: خط کشی و نصب تابلوهای این مسیر در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد و مشکلات بین سرمایه گذار و شهرداری بررسی و حل و فصل شود.

به گزارش ایرنا، چشمه های آبگرم با خواص درمانی و گوگردی در فاصله سه کیلومتری شهر دهلران در دامنه کوه سیاه کوه و نزدیک به غار خفاش قرار دارد.

داشتن فضای مناسب برای برپایی چادر، استخر آبگرم، فضای سبز، شهربازی کودکان، سرویس بهداشتی مناسب، آبشار مصنوعی بسیار زیبا و… از مهمترین امکانات چشمه های آب گرم دهلران هستند.

این چشمه ها با دمای حدود ۵۰ درجه سانتیگراد دارای چشمه های بهداشتی آب گرم و استخرهای لجن درمانی بوده و آب آن در طول روز با توجه به انعکاس نورخورشید به صورت هفت رنگ خود را نشان می دهد.

این چشمه ها برای درمان بیماری هایی همچون رماتیسم، حساسیت، دمل، زخم ها و همچنین شکستگی استخوان و کوفتگی بسیار موثر است.

عملیات اجرایی سیستم روشنایی مسیر چشمه های آبگرم دهلران با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا ست.


۷۱۷۵/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403