آموزش بهتر زبان انگلیسی با استفاده از بازی برای کودکان


آموزش بهتر زبان انگلیسی با استفاده از بازی برای کودکان

یک مدرس زبان انگلیسی گفت: برای یادگیری هرچه بهتر در سنین پایین‌تر از تکنیک بازی استفاده می‌کنیم؛ گاهی از فراگیران با سنین بالاتر نیز می‌خواهیم دستور پخت یک غذا را به انگلیسی اعلام کنند که این امر منجر می‌شود مطالب آموخته‌شده در گذشته به فراموشی سپرده نشود.

مهدی رحیمی مدرس و مترجم زبان انگلیسی در حاشیه دوره دانش‌افزایی ویژه اساتید گروه زبان‌های خارجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه روزگار به سمت تحول حرکت و سطح علمی افزایش پیدا کرده ما هم باید به سمت آموزش زبان پیش رویم.

وی در خصوص علت استقبال مردم برای یادگیری زبان دوم عنوان کرد: اغلب خانواده‌ها اصرار دارند تا کودکان آن‌ها در سنین پایین زبان دوم را بیاموزند؛ در سنین بالاتر تحصیل و کسب علم، نیاز ایجاب می‌کند که فرد زبان دوم را یاد بگیرد.

این مدرس با اشاره به اینکه هر چه سن یادگیری پایین‌تر باشد یادگیری راحت‌تر است، عنوان کرد: در خانواده‌ها وقتی نوزادی متولد می‌شود این نوزاد تا یک سال فقط به حرف‌های اطرافیان خود گوش می‌دهد و بعد از یک سال و آنالیز کلمات شروع به حرف زدن می‌کند و آموزشی هم نمی‌بیند؛ در زبان هم هر چه میزان گوش دادن بیشتر باشد یادگیری بهتر خواهد بود.

وی بیان کرد: لزوماً این‌گونه نیست که بگوییم حتماً باید کتاب و روش‌های زیادی وجود داشته باشد؛ به نظر من یکی از روش‌های خوب یادگیری این است که فراگیران قوه شنوایی خود را تقویت کنند؛ وقتی زیاد گوش بدهند آهسته‌آهسته شروع به بیان کلمات می‌کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه سیستم آموزشی در آموزشگاه‌های قزوین نسبت به دیگر استان‌ها در آموزش قوی‌تر است، خاطرنشان کرد: در آموزش زبان باید به چهار نکته شنیدار، نوشتار، گفتار و تکرار توجه کرد؛ یک بخشی از آموزش به تکرار و تمرین زبان‌آموز بستگی دارد؛ فراگیران باید تلاش داشته باشند تا آموخته‌های خود را به فراموشی نسپرند.

این مدرس در پایان یادآور شد: برای یادگیری هرچه بهتر در سنین پایین‌تر از تکنیک بازی نیز استفاده می‌کنیم؛ گاهی از فراگیران با سنین بالاتر نیز می‌خواهیم دستور پخت یک غذا را به انگلیسی اعلام کنند که این امر منجر می‌شود مطالب آموخته شده در گذشته به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت