دغدغه ای برای امنیت مرزها نداریم


دغدغه ای برای امنیت مرزها نداریم

- فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه دغدغه ای برای امنیت مرزها نداریم، گفت: دفاع مقدس هیچ گاه در حوزه مرزبانی تمام شدنی نیست و این مسیر برای حراست از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ امنیت ملت شهید پرور ایران اسلامی همچنان ادامه دارد.

دغدغه ای برای امنیت مرزها نداریمبه گزارش فانوس، سردار قاسم رضایی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت، اظهار داشت: دفاع مقدس با همه روحیات خود از قبیل ایثارگری، شجاعت، حماسی، از خودگذشتگی، تعامل، ولایی، انقلابی و غیره در مرزبانی جاری است.

وی با بیان اینکه شعار مرزبانی مبنی بر اینست که من یک انقلابی هستم، تصریح کرد: برای ما جای افتخار است در جایی که رزمندگان دیروز حافظ این آب و خاک بوده اند امروز فرزندان این ملت در قالبی دیگر به عنوان نیروهای مرزبانی حافظ آن ارزشها و دست آوردها هستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه بر خلاف زمان دفاع مقدس کمتر سخنی از دفاع و اهمیت آن در رسانه ها و صدا و سیما مطرح می شود که باید این خلا پر گردد، ادامه داد: امروز خوشبختانه همه مرزها با روحیه هشت سال دفاع مقدس مدیریت می شود.

سردار رضایی با بیان اینکه دوری از خانواده ها و زندگی در شرایط سخت همچنان برای نیروهای مرزبانی وجود دارد، تصریح کرد: به لطف خداوند، درایت های آگاهانه مقام عظمای ولایت و جانفشانی فرزندان این آب و خاک دغدغه در زمینه امنیت مرزها نداریم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: امروزه مرزبان دلیر کشورمان با بهره مندی از تجارب هشت سال دفاع مقدس حفاظت از مرزهای کشور را مدیریت می کنند.

وی افزود: با توجه به تعامل با کشورهای همسایه همکاری های خوبی را با آنها داریم با نقش دیپلماسی مرزی علاوه بر رسیدگی به اهداف خود به دنبال کاهش هزینه ها هستیم.

به گفته وی، هم اکنون با کشورهایی از قبیل افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، ترکیه، عراق و بخشی از کشورهای حوزه خلیج فارس هماهنگی کاملی داریم طوری که بعضی از این مرزها مشترکا کنترل می شود اما برخی از مرزها متاسفانه توسط بعضی کشورها دارای مشکلاتی هستیم که اسیر فتنه استکبار شده اند.

سردار رضایی تصریح کرد: در این ارتباط قدری تعاملات با اینگونه کشورها کمتر شده اما امیدواریم با بصیرتی که پیدا می کنند دشمن واقعی را شناخته و تعاملات خود را افزایش دهند.

وی اظهار داشت‌: حرکت در مسیر شهدا و جانبازان و ایثارگران را افتخار خود می دانیم و تا آخرین قطره خون خود از دست آوردهای شما پاسداری خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در خصوص آمار شهدای این عرصه نیز گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود در شش ماهه ابتدای سال گذشته مرزبانی ۱۴ شهید را تقدیم انقلاب کرد و امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارای یک شهید هستیم.

وی ادامه داد: کاهش آمار یادشده در درجه اول عنایت حق تعالی است و پس از آن مربوط به هدفمند کردن ماموریت ها، افزایش مهارت ها، ارتقا روحیه حماسی، حمایت های دیگر دستگاهها در خصوص تامین تجهیزات الکترونیکی و غیره روز دنیا و دیگر امکانات است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های متفاوت به نیروها نیز از دیگر دلایل این مهم است، گفت: با روحیه بالای رزمندگان مرزبانی هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز به طور کامل تحت کنترل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات