سفارت آمریکا برگزاری انتخابات را برای مردم افغانستان تبریک گفت


سفارت آمریکا برگزاری انتخابات را برای مردم افغانستان تبریک گفت

سفارت ایالات متحده آمریکا در کابل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را برای مردم افغانستان تبریکی داده است. سفارت ایالات متحده آمریکا در یک پیامی روز شنبه (6 میزان) برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به تمام مردم مبارک باد گفته است. در پیام این سفارت آمده است که سفارت آمریکا از تمامی جناح خواسته است که تا روشن شدن نتایج انتخابات آرامش شان...

سفارت آمریکا برگزاری انتخابات را برای مردم افغانستان تبریک گفت

سفارت ایالات متحده آمریکا در کابل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را برای مردم افغانستان تبریکی داده است.

سفارت ایالات متحده آمریکا در یک پیامی روز شنبه (۶ میزان) برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به تمام مردم مبارک باد گفته است.

در پیام این سفارت آمده است که سفارت آمریکا از تمامی جناح خواسته است که تا روشن شدن نتایج انتخابات آرامش شان را حفظ کنند و به تعهدات خود در برابر اصول و قوانین افغانستان پایند باشند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با وجود تهدیدات بلند امنیتی در سراسر این کشور به روز شنبه (۶ میزان) برگزار گردید.

از سوی هم محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان شام روز شنبه در یک پیام ویدئویی بیان داشت که مردم افغانستان با رفتن در پای صندوق های رای به صدای جمهوریت لبیک گفته و قانون اساسی را پاس داشته اند.

آقای غنی همچنان افزود: “شهروندان سال خورده، معلولین، زنان و مردان با حضور شان در انتخابات، ملت را سر بلند نشان دادند. شما ملت نظام محور و عدالت خواه تصویری از مردم سالاری را به جهانیان به نمایش گذاشتید.”

با این حال کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که سطح مشارکت رای دهندگان به صورت تخمینی در ۲۵۹۷ مرکز در مجموع به یک‌میلیون و ۵۱ هزار و ۹۹۸ نفر می رسد و شمار مشارکت رای دهندگان در ۲۳۰۸ مرکز دیگر را نیز به زودی اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان