خداوند عاشق توبه‌کنندگان است/آثار محبوبیت نزد خدا


خداوند عاشق توبه‌کنندگان است/آثار محبوبیت نزد خدا

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه کسی که محبت خدا شامل حال‌اش شود چشمانش بر دنیا و حرام بسته می‌شود، گفت: خداوند عاشق توبه‌کنندگان است، وقتی محبوب او شوید آسایش و امنیت به دست‌ می‌آورید.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» به مناسبت ماه محرم در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(ع)‌ گفت:‌ اگر انسان محبوب خداوند شود او را به هشت خصلت انسانی، ملکوتی و اخلاقی آراسته می‌کند.

این استاد حوزه علمیه افزود: کنترل چشم در امور مادی و نفسانی یکی از این هشت خصلت است، خداوند در قرآن فرموده به امور مادی که در اختیار مردم است چشم ندوزید که شما را تحریک کرده و به سوی جهنم سوق خواهد داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) تصریح کرد:‌ اگر کسی گرفتار دوزخ شود اسیری است که نجات ندارد و بیماری است که درمان ندارد.

وی ادامه داد: همه پیامبران و انبیاء برای دعا در ابتدا از تعبیر «رّبنا» استفاده می کردند، ربنا در دنیا کارساز است اما در دوزخ پاسخی برای آن داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شیخ طوسی از علمای بسیار بزرگ بود، گفت: او دنبال علوم اهل‌بیت(ع) رفت و به شخصیت کم‌نظیری در دنیا تبدیل و آثارش پشتوانه فقه اهل‌بیت(ع) شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان افزود: کسی که محبت خدا شامل حال او شود چشم او بر دنیا و حرام دوخته نمی‌شود، همه ابزارهای ابلیس همچون شکم، گوش، چشم‌، زبان، هوس و غریزه جنسی در خود انسان است. هوس‌ها انسان را نسبت به حق کور و کر می‌کند و او را به حرام وادار می‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، بیان کرد:‌ زیانکارترین انسان‌ها کسانی هستند که در دنیا در آتش هوس و خیال می‌سوزد و هیچ چیز از خود ندارند و در آخرت تبدیل به هیزم جهنم می‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس سفارش قرآن انسان باید روح خود را بزرگ کند که به دنیای دیگران چشم نداشته باشد، گفت: انسان باید مقدماتی را فراهم کند که محبوب خداوند شود این جایگاه به سادگی حاصل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع)، خاطرنشان کرد:‌ به پیشگاه خداوند از همه بدی‌ها و حرام‌ها توبه کنید، پس از آن وارد عرصه محبوبیت می‌شود خداوند عاشق توبه‌کنندگان است، وقتی محبوب شوید آسایش و امنیت به دست‌ می‌آورید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس