نسبت به صحیفه سجادیه کم‌مهری کرده‌ایم


نسبت به صحیفه سجادیه کم‌مهری کرده‌ایم

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران گفت: صحیفه سجادیه از کتب معنوی و معرفتی اهل‌بیت(ع) است که به ما ارث رسیده است اما جای تاسف دارد که شیعه و به ویژه حوزه علمیه نسبت به این کتاب کم‌مهری می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی‌اکبر» امروز (چهارشنبه، سوم مهرماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیران و مسؤولان مدرسه علمیه امام رضا(ع) که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: صحیفه سجادیه از کتب معنوی و معرفتی اهل‌بیت(ع) است که به ما ارث رسیده اما جای تاسف دارد که شیعه و به ویژه حوزه علمیه نسبت به این کتاب کم‌مهری می‌کند.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه صحیفه سجادیه کتابی است که همچون قرآن در مضامین، محتوا و ساختار آن هیچ تغییر ایجاد نشده است، تصریح کرد:‌ این کتاب با همین ساختار که به دست ما رسیده مورد تایید اهل‌بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه اگر شیعه هیچ چیزی جز صحیفه سجادیه نداشت برای اثبات حقانیت او کافی بود،‌ ابراز کرد: برای شیعه افتخار بزرگی است که صحیفه سجادیه از آن آنها است.

وی با ابراز تاسف از اینکه تعداد شرح بر صحیفه سجادیه اندک است، گفت: کلمات امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه قلب‌های سنگی را آب می‌کند اگر ما می‌توانستیم این کتاب را به دنیای شرق و غرب که تشنه معنویت است معرفی و عرضه کنیم قلب‌ها و افکار عمومی دنیا را به دست می‌آوردیم.

آیت‌الله رشاد ادامه داد:‌ امروز دنیا به شدت تشنه معنویت شده است پیروی از عرفان‌های کاذب به علت خلاء معنوی است، اگر صحیفه سجادیه به آنها عرضه می‌شد نه تنها خلاء های زندگی آنها پر شده بلکه قلب‌هایشان متحول می‌شد. کما اینکه افراد زیادی از غیرمسلمانان با شنیدن کلمات صحیفه سجادیه منقلب و متحول شدند.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، بیان کرد: امام راحل دوران دفاع مقدس، حصر اقتصادی، قطع ارتباط با آمریکا را از الطاف خفیه الهی معرفی می‌کردند، اگر دوران دفاع مقدس نبود امروز کشور ما جوانان بسیار کارآزموده در مسائل نظامی نداشت که به کشورهایی نظیر سوریه، لبنان، عراق و سایر کشورهای اسلامی دیگر مشاوره نظامی بدهد.

وی افزود: یکی از سرچشمه‌های اقتدار ایران دوران دفاع مقدس است، وقتی ایران پهپاد غیرقابل ردیابی آمریکا را زد آنها فهمدیدند که ما در فناوری‌های نظامی به چه قدرتی دست پیدا کردیم به همین دلیل هیچ حرکتی از خود نشان نمی‌دهند زیرا جان آنها در شیشیه‌ای به نام اسرائیل است که برای ایران به سادگی می‌شکند.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه امروز ایران قدرت خود را مدیون خون شهدا است، خاطرنشان کرد: از بین همه اقشار اجتماعی بیشترین شهید را روحانیت داده است حتی منصوبان به روحانیت ۴ برابر سایر اقشار شهید شدند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا