نمایشگاه « طریق الحسین » در یزد افتتاح شد


نمایشگاه « طریق الحسین » در یزد افتتاح شد

یزد - ایرنا- نمایشگاه طریق الحسین (ع) ویژه راهپمیایی اربعین حسینی شنبه شب به مدت یک هفته برای بازدید عموم از ساعت 17 الی 22 در امامزده سید جعفرمحمد(ع) شهر یزد افتتاح شد.

در این نمایشگاه فضای اربعین و مسیر پیاده‌روی از نجف تا کربلا به همراه تصاویر از تعدادی شهدای جهان اسلام و نحوه پذیرایی موکبان اربعینی عرضه شده است.

دست اندرکاران ۱۷ موکب پذیرایی اربعین استان یزد در نمایشگاه مستقر هستند و محصولات فرهنگی و لوازم مورد نیاز پیاده‌روی اربعین از جمله کیف، کفش ، کوله‌پشتی و انواع خشکبار را عرضه می‌کنند.

در حاشیه نمایشگاه نیز ثبت‌نام سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین و همچنین اهدا کارت نائب‌الشهدا به منظور زیارت به نیابت یک شهید به افراد اهدا می‌شود.

۲۰ ماه صفر ، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال ۶۱ هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف شد .

سال گذشته حدود ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان خصوصا مسلمانان در گردهمایی بزرگ عاشقان خاندان عصمت و طهارت در عراق شرکت کرده بودند و بیش از ۲۵ هزار نفر از این تعداد مربوط به استان یزد بودند.

مدیر دفتر حج و زیارت یزد دیروز گفته بود : تا کنون ۲۵ هزار و یکصد زائر از استان در قالب ۱۲ هزار و ۷۲۰ گروه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

علی اصغر شریفی زارچی افزود: از این تعداد ۲۳ هزار و یکصد نفر ثبت‌نام‌ قطعی شدند و فرایند ثبت نام از متقاضیان تا ۲۷ مهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در اربعین امسال زائران می توانند از ۱۹ شهریور ماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به صدور روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس