بیوگرافی کامل ماندانا سوری و روایتی تلخ از بیماری جسمانی اش


بیوگرافی کامل ماندانا سوری و روایتی تلخ از بیماری جسمانی اش ماندانا سوری متولد 6 شهریور 1364 در تهران، بازیگر است . فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه علمی و کاربردی تهران می باشد با تئاتر فعالیت خود را شروع کرد و با قهوه تلخ و بازی در نقش قیصر السلطنه همسر بابا اتی به اوج شهرت رسید. او در این سالها تقریبا در اغلب سریال های مدیری...

بیوگرافی کامل ماندانا سوری و روایتی تلخ از بیماری جسمانی اش

بیوگرافی کامل ماندانا سوری و روایتی تلخ از بیماری جسمانی اش

ماندانا سوری متولد 6 شهریور 1364 در تهران، بازیگر است . فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه علمی و کاربردی تهران می باشد با تئاتر فعالیت خود را شروع کرد و با قهوه تلخ و بازی در نقش قیصر السلطنه همسر بابا اتی به اوج شهرت رسید. او در این سالها تقریبا در اغلب سریال های مدیری حضور داشت.

خانم سوری در چند سال اخیر کنار بازیگری تئاتر و تلویزیون چندین ورکشاپ به شرط بازی را نیز برگزار کرده و تجربه قبلی تدریس این رشته را هم دارد.

این بازیگر یکی از حامیان اصلی حیوانات بخصوص گربه ها است که در جمع آوری گربه های بی سرپناه و درمان آنها در سکوت خبری تلاش های زیادی کرده است.

در حوزه موسیقی نیز تجربه فعالیت دارد و برای جمع بانوان می خواند، از الگوهای بازیگر به مهران مدیری، میکائل شهرستانی و خانم فاطمه معتمدآریا اشاره می کند.

*کلاس های بازیگری*

در سال 1383 وقتی 19 ساله بود وارد کلاس های بازیگری حمید سمندریان شد و تحلیل شخصیت بازیگری را زیر نظر او گذارند و فن و بیان را از میکائیل شهرستانی آموخت.

از سال 83 تا 87 بصورت جدی در تئاتر کار می کرد که ثمره آن دو جایزه اول بازیگری شد تا اینکه توسط همین تئاتر ها برای بازی در سریال مرد دو هزار چهره در سال 88 انتخاب شد.بیوگرافی کامل ماندانا سوری و روایتی تلخ از بیماری جسمانی اش

*بیماری (MS) ماندانا سوری*

ماندانا سوری در هفته اول بازی در سریال قهوه تلخ بود که متوجه بیماری ام اس (MS) شد و حالا سالهاست درگیر این بیماری بوده تا جایی که توان حرکت عاملی برای کم کاری وی شده است.

پوریا ذوالفقاری (منتقد سینما و روزنامه نگار)درباره حال و روز این روز‌های بازیگر «قهوه تلخ» نوشت:

«ماندانا سوری احتمالا برای بسیاری یادآور سریال‌های «قهوه تلخ» و «ویلای من» و آیتم‌های طنز است، ولی برای ورودی‌های سال‌های هشتاد و چهار تا هشتاد و شش آموزشگاه سمندریان، او همکلاسی پر شر و شور و پر انرژی و انگیزه است که از همان زمان هم روی آثار مدیری تعصب داشت و با استادانی که طعنه و متلکی نثار طنز‌های تلویزیونی می‌کردند، جدل می‌کرد.

ماندانا با سریال‌های طنز به شهرت رسید، ولی درست زمانی که پیشنهاد‌ها به سمتش سرازیر شد و دقیقا در بزنگاهی که هر بازیگر سال‌ها برای رسیدن آن تلاش می‌کند، فهمید که به ام اس مبتلا شده. در فضای پچپچه‌ای سینمای ایران این خبر خیلی زود دهان به دهان و دفتر به دفتر پیچید و نام ماندانا سوری از گزینه‌های ایفای نقش‌ها کنار گذاشته شد.

ماندانا ماند و ام اس و فشار فزاینده مالی. همکلاس سابق من و بازیگری که زمانی خنده به لب‌های مان آورد، حالا دارد توان حرکت را از دست می‌دهد و تهیه دارو‌های ام اس برایش روز به روز دشوارتر می‌شود. این را اینجا می‌نویسم که در روز‌های بعد اگر خدای نکرده خبر‌های بدتری رسید، کسی با ادعای بی خبری از وخامت حال او وجدان معذبش را آرام نکند. برای کمک به ماندانا سوری همین حالا هم دیر است.»

در فراخوان خصوصی کمک توسط پوریا ذوالفقاری برای خانم سوری هنرمندان فقط 12 میلیون برای کمک به همکارشون مساعدت کردند تا اینکه این خبرنگار مجبور به انتشار عمومی شماره کارت خانم سوری شد.

در نهایت تا لحظه تنظیم این خبر مبلغ نزدیک به 300 میلیون تومان توسط مردم هنردوست برای ادامه زندگی و درمان این هنرمند جمع آوری شد.

این بازیگر در سال 97 از هزینه دو میلیون تومان در هفته برای تهیه آمپول آونکس بیماری ام اس خبر داد که حالا به نظر می رسد این وضعیت بدتر شده است.بیوگرافی کامل ماندانا سوری و روایتی تلخ از بیماری جسمانی اش

*کمک های مهران مدیری*

خانم سوری می گوید در زمان حضور خود در قهوه تلخ هزینه آمپول های خود که هفتگی 500 هزار تومان بود آقای مهران مدیری پرداخت هزینه ها را تقبل می کرد.

*ماجرای مرگ حنا (گربه ی محبوب ماندانا سوری)*

حنا نام گربه این بازیگر می باشد که آبان 96 بخاطر سقوط از ساختمان روی یک ماشین تلف شد.

اما سوای وابستگی به این گربه، شکایت صاحب ماشین از خانم سوری و گرفتن جریمه 7 میلیونی از وی بخاطر آسیب سقوط گربه به ماشین از فشار روحی برای این بازیگر بود.

*شایعه زندگی شخصی*

مدتی شایعه شده بود خانم ماندانا سوری با رامبد جوان ازدواج کرده است که بعدا مشخص شد آن شخص ماندانا روحی بوده و یک تشابه اسمی است.

مدتی نیز شابعه ازدواج ایشان با رضا یزدانی خواننده منتشر شد که صحت نداشت.بیوگرافی کامل ماندانا سوری و روایتی تلخ از بیماری جسمانی اش

*ازدواج و بارداری + طلاق*

خانم سوری در سال 97 اعلام کرد عاشق شده و بزودی ازدواج می کند، بعد از ازدواج و حاملگی، بخاطر بیماری فرزندشان سقط و این زندگی در نهایت به طلاق ختم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟