رئیس دادگستری سرعین گفت: مجازات جایگزین حبس در سرعین عملیاتی شده است و حکم‌های جالبی صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، قدیر محمدی رئیس دادگستری سرعین اظهار کرد: یکی از نمونه‌های این احکام صادر شده متهمی بوده که با 65 سال محکوم به حبس شده بود که ما در یک اقدام جالب او را به خاطر شرایط سنی و اظهار ندامت و پشیمانی از ارتکاب جرم بدون سابقه کیفری به خدمات عمومی و عام‌المنفعه محکوم کردیم به طوری که قرار شد تا سقف 10 میلیون تومان کفش خریداری و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: این فرد همزمان با شروع سالتحصیلی و فصل بازگشایی مدارس با رضایت خود به جای 10 میلیون تومان تصمیم گرفت در این امر خیر تا سقف 15 میلیون تومان مشارکت کند که به سرعت این حکم اجرایی و کفش‌های خریداری شده به دست نیازمندان رسید.

رئیس دادگستری سرعین گفت: متهم بدون پیگیری موضوع اعتراض به رای اولیه زمینه قطعی شدن و اجرای حکم را فراهم کرد تا به صورت نقدی و مستقیم از کارخانه کفش‌های ایرانی را خریداری و با هماهنگی یکی از موسسات خیریه در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار داد تا در فصل بازگشایی مدارس این خانواده‌ها دغدغه‌ای از بابت تامین کفش نداشته باشند.

محمدی ادامه داد: این فرد با خرید 220 جفت در کمتر از چند روز آنها را در اختیار نیازمندان قرار داد تا هم حکم او اجرایی و هم از طرفی اسباب رضایت خانواده‌های نیازمند فراهم آید.

وی بیان کرد: با تاکید رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان اردبیل ما در رسیدگی به پرونده‌ها به تناسب شرایطی که برای مجرمان به وجود می‌آید به صورت اختیاری و گاه اجباری آرای جایگزین حبس را اعلام می‌کنیم که این آرا مربوط به دوره مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی ، ارائه خدمات عام‌المنفعه و ... است که برای مرتکبین جرایم عمد و غیرعمد به جای حبس‌های 6 ماهه تا دو ساله در نظر گرفته شده و اجرای این احکام جایگزین را شاهد هستیم.

رئیس دادگستری سرعین افزود: ما پیش از این نظیر این احکام را برای مرتکبین به جرایم شاهد بودیم که آنها را به ارائه خدمات رایگان عمومی و یا خرید دو برابری کبک به جای شکار این حیوان و پرورش آن محکوم کردیم تا افراد به جای گذراندن دوران زندان با انجام این اقدامات به نوعی تنبیه شوند.