بازداشت وکیل تقلبی 


بازداشت وکیل تقلبی 

حسین سلامی، گفت: با هوشیاری حفاظت و اطلاعات دادگستری کرمان، وکیل تقلبی که مدت ها به صورت متقلبانه  وکالت می کرد، بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت، « حسین سلامی »، از بازداشت وکیل تقلبی خبر داد و گفت: یک وکیل تقلبی که به مدت ۱۴ سال با پروانه وکآلت جعلی اقدام به وکالت می کرد با هوشیاری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان بازداشت شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت، افزود: از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان، مشخص شد فردی به نام (الف.پ) با جعل پروانه وکالت چندین وکیل در استان های تهران و شیراز به صورت غیرقانونی اقدام به وکالت می کند.
وی، ادامه داد: بلافاصله با هماهنگی با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان ،محل سکونت این وکیل تقلبی مورد شناسایی قرار گرفت و ماموران واحد عملیات حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، علیرغم مجهز بودن منزل متهم به سیستم های حفاظتی پیشرفته، اقدام به دستگیری وی کردند.
سلامی، اعلام کرد: متهم به اتهام جعل اسناد عادی و دولتی، جعل مهر ادارات مختلف و کلاهبرداری تفهیم اتهام شده است و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.
این مقام قضائی، اظهار داشت: متهم که دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه شیراز است در اعترافات اولیه خود گفته است از سال ۱۳۸۴ شروع به وکالت به صورت غیرقانونی کرده است و حتی از سال ۱۳۸۸ به بعد پا را فراتر گذاشته و اقدام به راه اندازی دفتر وکالت و نصب تابلوی وکالت در مرکز این شهر کرده است.
وی، در پاسخ به این سوال که چگونه این فرد توانسته است در این مدت به صورت غیرقانونی اقدام به وکالت کند، عنوان داشت: متهم به صورت بسیار حرفه ای اقدام به جعل سربرگ وکالت و پروانه وکالت کرده است و متاسفانه هر زمان هم که از کانون وکلاء استعلام صورت گرفته شده، پاسخ مثبت بوده است زیرا وی با اسم و فامیل یک وکیل واقعی فعالیت می کرده است.
سلامی، با بیان این مطلب که بایستی با اصلاح فرایند ها جلوی جعل و این گونه سوء استفاده ها گرفته شود، ابراز داشت: نکته جالب این است این فرد (متهم) در بین مردم جزء وکلاء مشهور شهرستان نیز محسوب می شده است.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان