انتخاباتی متفاوت در افغانستان؛ حادثه مهمی رخ نداد


انتخاباتی متفاوت در افغانستان؛ حادثه مهمی رخ نداد

تهران - ایرنا - اسدالله خالد، وزیر دفاع ملی و مسعود اندرابی، وزیر امور داخلی افغانستان در یک نشست مشترک خبری برگزاری چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را از نظر تامین امنیت موفقیت آمیز عنوان کردند.

اسدالله خالد، وزیر دفاع ملی در این نشست خبری، گفت که امروز هیچ رویداد بزرگی که قابل نگرانی باشد در کشور رخ نداد و انتخابات ریاست‌جمهوری موفقیت آمیز برگزار شد.
وی تصریح کرد: حمله‌های طالبان به مراتب نسبت به انتخابات‌های گذشته کمتر بود و نیروهای امنیتی توانستند طرح‌های حمله‌های این گروه را خنثی کنند.

مسعود اندرابی، وزیر امور داخله هم گفت که طالبان امروز ۶۸ حمله را بر مرکزهای رأی‌دهی در سراسر کشور انجام دادند، اما موفق نبودند: «طالبان هفتۀ گذشته دست به هشدارهایی زدند که انتخابات را ناکام خواهند کرد، اما نیروهای امنیتی طرح‌ها و تحرکات آنان را ناکام ساختند.»

وی همچنین گفت که امروز در مجموع، ۴۶۸ مرکز رأی‌دهی به دلایل تهدیدات امنیتی و عدم حضور کارمندان کمیسیون انتخابات و مشکلات فنی بسته ماندند.
اندرابی اظهار داشت استان های لوگر، تخار، کنرها، جوزجان، فاریاب و کندز از ولایت‌هایی هستند که امروز بیشترین تهدیدات امنیتی را داشتند.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان هم از پایان موفقیت آمیز روند چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر این کشور خبر داد و این رای گیری را موفق ترین انتخابات طی ۱۸ سال گذشته خواند.

«حواعلم نورستانی» در کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت: پس از ساعت ۱۷ روند رای دهی چهارمین دوره ریاست جمهوری این کشور با موفقیت به پایان رسید. وی گفت: ۹۸ درصد از ۴ هزار و ۵۰۰ مرکز در سراسر کشور برای رای دهندگان باز شده بود

مسؤولان امنیتی می‌گویند که هم اکنون روند شمارش آرا با انتقال برگه‌های رأی‌دهی از استان ها به مرکز آغاز شده است.
انتخاباتی متفاوت در افغانستان؛ حادثه مهمی رخ نداد

بر اساس نتایج غیررسمی شمارش آرای چهارمین انتخابات ریاست جمهوری در برخی از شهرها و استان های این کشور که در شبک های اجتماعی منتشر شده است عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی و محمد اشرف غنی رئیس جمهوری فعلی پیشتاز این انتخابات با ۱۳ نامزد هستند . کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده است که نتایج این دوره از انتخابات حدود سه هفته دیگر اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود