فاصله قیمت تمام شده برق با فروش آن به مردم چالش صنعت برق است


فاصله قیمت تمام شده برق با فروش آن به مردم چالش صنعت برق است

معاون تولید نیروگاه برق ری با بیان اینکه هزینه تمام شده برق در کشور توسط نیروگاه‌ها بالاست، اما فروش آن به مردم پائین است، گفت: نیروگاه ری امسال در ساعات پیک روزانه 11 هزار مگاوات برق تولید کرد.

فاصله قیمت تمام شده برق با فروش آن به مردم چالش صنعت برق است
به گزارش فانوس، محمدرضا احمدزاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از نیروگاه ری در پاسخ به این سؤال که نیروگاه برق ری امسال در ساعات پیک چه میزان تولید برق داشت، گفت: تولید نیروگاه برق ری در تابستان امسال به صورت لحظه‌ای 520 مگاوات بود که اگر آن را به تولید برق در ساعات پیک محاسبه کنیم، روزانه 11 هزار مگاوات ساعت برق در این نیروگاه تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید برق نیروگاه ری در تابستان امسال نسبت به پارسال چندان افزایشی نداشت، گفت: امسال واحدی که سال گذشته راکد بود وارد مدار شد، پس می‌توان گفت تولید برق نسبت به پارسال همین میزان بود.

وی در پاسخ به این سؤال که هزینه تمام شده برق در نیروگاه‌ها با احتساب سود چقدر است، گفت:‌ هزینه تمام شده برق در نیروگاه‌های کشور بالاست، اما فروش آن به مردم به طور متوسط 80 تومان است که این رقم در مقایسه با هزینه تمام شده برق بسیار پایین است.

احمدزاده ادامه داد: سوبسیدی که دولت بابت سوخت نیروگاه‌ها می‌دهد، با هزینه ارزان دراختیار نیروگاه‌ها قرار می‌گیرد، اما به هر حال همانطور که می‌دانید، چالش صنعت برق در حال حاضر فاصله زیاد قیمت تمام شده برق با فروش آن به مردم است.

وی در خصوص اینکه نیروگاه برق ری در چه سالی احداث شده است، گفت: در سال 1355 نصب 44 واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی 1371 مگاوات در دو تیپ جنرال الکتریک و وست‌تینگهاوس شامل شش واحد 32 مگاواتی آسک، 18 واحد 25 مگاواتی هیتاچی، 10 واحد 25 مگاواتی آ.ای.جی، 7 واحد 32 مگاواتی فیات و 3 واحد 85 مگاواتی میتسوبشی شروع و در پایان سال 1356 نصب آنها به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد:‌ بین سالهای 60 تا 1388 تعداد 16 واحد شامل 10 واحد آ.ا.گ و 6 واحد هیتاچی بنا به ضرورت‌هایی به شهرهای دیگر انتقال یافت، همچنین یک واحد هیتاچی به دلیل حادثه از مدار خارج شد.

به گفته وی، در سال 956 تعدد 4 واحد فیات به دلیل فرسودگی از رده خارج شد و در حال حاضر 23 واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی 818 مگاوات در حال بهره‌برداری است.

به گفته وی، با توجه به تنوع و تعداد توربین‌های نصب‌شده، این نیروگاه برق ری یکی از متنوع‌ترین نیروگاه‌های گازی جهان است و تولید بخش یاز برق سراسری و 2.5 درصد مصرف برق شهر تهران توسط این نیروگاه انجام می‌شود.

نیروگاه ری در زمینی به مساحت 525 هزار مترمربع در جاده قدیم قم، باقرشهر در نزدیکی پالایشگاه تهران واقع شده است و سوخت مصرفی این نیروگاه، گاز و گازوئیل است. گاز نیروگاه ری از طریق خطوط گاز سراسر شرکت گاز و از طریق ایستگاه شماره 1، 2 و 3 نصب شده در محوطه نیروگاه که ظرفیت هریک 110 هزار مترمکعب در ساعت و با فشار 250 پی‌اف‌آی می‌باشد تأمین می‌شود. برق تولیدی نیروگاه ری از طریق شش خط انتقال انرژی 230 کیلوولت و دو خط 63 کیلوولت به شبکه سراسری متصل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا