حوادث امنیتی در 12 استان افغانستان با هدف مختل کردن انتخابات


حوادث امنیتی در 12 استان افغانستان با هدف مختل کردن انتخابات

کابل- ایرنا- منابع خبری افغانستان از حوادث امنیتی با هدف مختلف کردن روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور در 12 استان خبر دادند که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

اولین انفجار ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در یک مرکز رای دهی در شهر قندهار رخ که در آن ۱۶ نفر زخمی شدند و مسئولان بیمارستان «میرویس» قندهار آن ها را تائید کردند.
انفجار دوم هم پیش از ظهر امروز در شهر «جلال آباد» مرکز استان ننگرهار رخ داد که براساس گزارش برخی منابع محلی دو کشته و چند زخمی داشت.
در استان بغلان نیز شهر «پلخمری» مرکز این استان هدف حمله چند راکت قرار گرفته است که تلفاتی در پی نداشت.

حوادث امنیتی در 12 استان افغانستان با هدف مختل کردن انتخابات
یکی از خبرنگاران از شهر «ترینکوت» مرکز استان «ارزگان» گزارش داد که در حمله خمپاره ای طالبان که به یک منزل مسکونی اصابت کرده است یک زن کشته و هفت تن دیگر از جمله ۲ کودک زخمی شده اند.
از استان «غور» نیز گزارش شده است که شهرستان های «تیوره» «تولک» و «دولت یار» هدف حمله طالبان قرار گرفته است و در شهرستان دولت یار هواپیماهای خارجی مواضع طالبان هدف قرار داده اند.
«عبدالحی خطیبی» سخنگوی استاندار گفت که در این حمله هوایی به طالبان تلفات سنگین وارد شده اما شمار دقیق آن روشن نیست.
برخی منابع و صفحات اجتماعی شمار کشته شدگان طالبان را ۷۰ نفر گفته اند اما منابع رسمی و یا طالبان در این مورد اظهار نظری نکرده اند.
در استان های «کنر»، «لغمان»، «بدخشان»، «بامیان»، «هلمند»، «کابل»، «فاریاب» و «پکتیا» نیز حوادث انفجاری و راکتی صورت گرفته است که تلفاتی در پی نداشته است.
طالبان تمام مراکز رای دهی در سراسر افغانستان را هدف حملات نظامی خوانده بود و از مردم این کشور خواسته بودند که در انتخابات شرکت نکنند.
باوجود تهدید طالبان انتخابات در سراسر این کشور در نزدیک به ۵ هزار مرکز رای دهی برگزار شد اما میزان مشارکت مردم تاکنون از طرف منابع معتبر اعلام نشده است، برخی شاهدان عینی میزان مشارکت را نسبت به انتخابات مجلس در سال گذشته کمتر خوانده اند.
براساس گفته کمیسیون انتخابات روند رای دهی تا ساعت ۵ بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403