دشمن به دنبال بهره برداری سوء از پیاده روی بزرگ اربعین است


 دشمن به دنبال بهره برداری سوء از پیاده روی بزرگ اربعین است

آیت الله عبادی گفت: پیاده روی اربعین یک مسئله بین المللی است که دشمن به دنبال بهره برداری سوء از این حماسه است، اما وقتی نمی تواند از آن بهره برداری سوء کند که کمیته فرهنگی اربعین حساب شده عمل کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۶ مهر) در دیدار با معاون امور استان های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کشور با اشاره به اینکه بهره برداری ویژه از پیاده روی عظیم اربعین نیازمند یک طرح ویژه است، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت فرهنگی در عراق به سه اصل، احترام به حاکمیت عراق، تقویت مرجعیت شیعه و حفظ میزبانی مردم عراق تأکید و توصیه کرده اند، لذا باید این موارد مورد توجه همگان به خصوص کمیته فرهنگی اربعین قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: کاروانی که از جمهوری اسلامی ایران به سمت کربلا برای حضور در پیاده روی اربعین حرکت می کند، یکی جزء در مقابل دریای جمعیت سایر کشورها و جمعیت خود کشور عراق است، لذا این جمعیت عظیم دارای زوایای مختلفی از جمله توجه به مسائل امنیتی، بهداشتی، تغذیه، امداد و نجات، درمان و... است که در این باب زحمات بسیار زیادی کشیده می شود.

وی ادامه داد: آنچه را کمیته فرهنگی اربعین به دنبال آن است، در واقع مسئله اصلی می باشد، تمامی اقدامات و زحماتی که کشیده می شود در نهایت به علت غایی ختم می شود که آن علت غایی نیز در کمیته فرهنگی اربعین نهفته است.

آیت الله عبادی گفت: پیاده روی اربعین یک مسئله بین المللی است که دشمن به دنبال بهره برداری سوء از این حماسه است، اما وقتی نمی تواند از آن بهره برداری سوء کند که کمیته فرهنگی اربعین حساب شده عمل کند و عدالت خواهی، ایثار، محبت، عشق، انسان دوستی، اخلاق و.... را به عنوان هدف غایی اربعین حسینی، مطرح کند.

به گفته وی، اربعین حسینی در این مقطع، می تواند بهترین پیام ها را به سراسر جهان مخابره کند، در این راستا باید به صورت کارشناسانه، متخصصان اهل فن چه از نظر شناخت و چه از نظر تبیین، با یکدیگر بنشینند و برای رساندن پیام اربعین، اساس نامه و راهکارهایی ارائه دهند که به ریز و درشت مسائل بپردازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: کار شما به نوعی جهاد است و با توجه به اینکه دشمنان، امروز یک جنگ فرهنگی در دنیا به راه انداخته اند، شما نیز نباید هرگز به این قناعت کنید بلکه باید حساب شده فکر و کار کنید به گونه ای که هم جلوی عوارض سوء آن را بگیرید و هم از این فرصت به مانند فرصت حج استفاده کنید تا بتوانید پیامتان را به جهانیان برسانید.

وی یادآور شد: باید آموزش زائران به گونه ای باشد که یک ایرانی با بصیرت راهی کربلای معلی گردد تا طی صحبت های لحظه ای با زائران دیگر کشورها پیامی را صادر کند که می تواند از طریق اخلاق و نوع برخورد نیز صورت گیرد.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت