سوختن چند نوزاد تشدید اعتراضات مردمی در الجزایر را به دنبال داشت


سوختن چند نوزاد تشدید اعتراضات مردمی در الجزایر را به دنبال داشت

تهران – ایرنا – مردم الجزایر طبق قرار هفتگی خود در سی و دومین جمعه اعتراض به خیابان‌ها آمده و علیه عناصر باقیمانده دولت عبدالعزیز بوتفلیقه به تظاهرات پرداختند که این اعتراضات با خشم ناشی از تراژدی سوختن 8 نوزاد الجزایری در بیمارستان تشدید شد.

به گزارش روزنامه الجزایری "الخبر"، سی و دومین "جمعه اعتراض" در الجزایر در حالی برگزار شد که مردم این کشور بار دیگر خواستار برکناری تمامی عناصر باقیمانده نظام بوتفلیقه رییس جمهوری برکنارشده این کشور شدند.

شهرهای مختلف الجزایر مانند «البویره، نیله، قسنطینه» و الجزیره پایتخت این کشور شاهد تجمع شمار زیادی معترض در میدان های اصلی شهر بود، مردم در شعارهای خود، تغییرات ریشه ای در دولت کنونی، تحقق مطالبات مردمی و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

میدان "البرید" در قلب پایتخت که از ابتدا کانونی برای تجمعات اعتراضی و جنبش مدنی الجزایری ها بوده است، بار دیگر و در میان تدابیر شدید امنیتی، با حضور گسترده اهالی پایتخت به عرصه اعتراضات تبدیل شد و مردم خشمگین از تراژدی سوختن و خفگی ۸ نوزاد در بیمارستانی در جنوب شرق الجزایر شعارهای خود را محکم تر سر می دادند.

روز سه شنبه هفته گذشته، در پی آتش سوزی در بخش زایمان بیمارستان "بشیر بن ناصر" در ولایت الوادی الجزایر دست کم هشت نوزاد جان خود را از دست دادند.

به گزارش وزارت بهداشت الجزایر، اتصال برق در دستگاه پشه کش عامل اصلی آتش سوزی در این بیمارستان بوده است.

براساس این گزارش، آتش سوزی باعث سوختن نوزادان شده به طوری که شناسایی آنها دشوار شده است.

این در حالی است که مردم معتقدند اهمال مسئولان بیمارستان دلیل اصلی این فاجعه کم سابقه در بیمارستان بوده است.

تا کنون مدیر بیمارستان و چند از تن مسئولان و کادر مراقبتی بیمارستان اخراج و در معرض محاکمه قرار گرفته اند.

به دنبال استمرار اعتراضات مردم الجزایر، هفته گذشته برادر بوتفلیقه رییس جمهوری مخلوع الجزایر، به اتهام توطئه علیه ارتش و دولت در دادگاه نظامی محاکمه و همچنین شمار زیادی از مقامات بلند پایه در دولت بوتفیلقه به حبس های بلند مدت محکوم شدند.

به دنبال اعتراضات مردمی در الجزایر طی هفته های متوالی، بوتفیلقه مجبور شد پس از بیست سال حکومت در سن ۸۲ سالگی از قدرت کناره گیری کند . کناره گیری وی با اعمال فشار ارتش این کشور نیز همراه بود.

پس از برکناری وی، ارتش الجزایر به فرماندهی "قاید صالح" تلاش کرد تا با صدور بیانیه هایی خود را در این اعتراضات همراه با مردم نشان دهد تا بتواند در مرحله بعدی ،نقش مهمی در تعیین شخص اول حکومت این کشور داشته باشد.

با این وجود مردم الجزایر اعتراضات خود را متوقف نکرده و این بار علیه دولت نظامی و باقیمانده دولتمردان منسوب به بوتفلیقه روانه خیابان ها شدند.

مردم بارها در شعارهای خود تاکید کرده اند که زیر بار یک حکومت نظامی نخواهند رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...