تمهیدات ویژه اورژانس برای راهپیمایی اربعین حسینی/ از راه اندازی 9 بیمارستان صحرایی تا آماده باش 15 بالگرد هوایی


تمهیدات ویژه اورژانس برای راهپیمایی اربعین حسینی/ از راه اندازی 9 بیمارستان صحرایی تا آماده باش 15 بالگرد هوایی

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور از تمهیدات و آماده باش اورژانس برای راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد.

تمهیدات ویژه اورژانس برای راهپیمایی اربعین حسینی/ از راه اندازی 9 بیمارستان صحرایی تا آماده باش 15 بالگرد هواییبه گزارش فانوس، به ایام پیاده روی اربعین حسینی نزدیک می شویم و شیعیان و محبان سیدالشهدا هم نوا با حضرت زینب و اسرای کربلا پای در راه جاده می گذارند و عزم سفر به سرزمین کربلا می‌کنند، جمعیت کثیری از عاشقان امام حسین علیه السلام از گوشه گوشه کشور کوله بار می بندند تا به خیل عظیم راهپیمایان اربعین حسینی بپیوندند، زائران بسیاری در روزهای آینده راهی سرزمین عشق می شوند تا به ندای هل من ناصر ینصرنی امامشان لبیک گویند،

زائران اربعین حسینی در طول سفر همراه داشتن برخی اسباب و وسایل ضروری و توجه به برخی نکات مانند رعایت بهداشت بسیار ضروری است، جمعیت زیادی از زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و نهادهای بهداشت و درمان کشور باید امکانات را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در طول مسیر پیاده روی در ایران و عراق فراهم کنند.

یکی از نهادهای مهم در حوزه سلامت اورژانس کشور است چرا که در شرایط اورژانسی باید به کمک مردم بیاید و نجات بخش جان مردم باشند، در این جهت سازمان اورژانس کشور همه ساله امکاناتی را برای خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی فراهم می کند، به همین دلیل سراغ یکی از معاونان اورژانس کشور رفتیم تا از آماده باش ناوگان اورژانس برای امداد رسانی به زائران اربعین حسینی مطلع شویم.

امکانات اورژانس پیش بیمارستانی برای اربعین حسینی
محمد نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با اشاره به تمهیدات اورژانس برای مراسم پیاده روی اربعین امسال اظهار کرد: برای مراسم پیاده روی اربعین تعداد یک هزار و ۱۰۰ دستگاه اورژانس زمینی در نظر گرفته شده است که این تعداد در مقایسه با سال گذشته به اندازه ۲۰۰ دستگاه افزایش داشته است.

او ادامه داد: سازمان اورژانس کشور ۴۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۵ فروند بالگرد برای مراسم پیاده روی اربعین امسال در نظر گرفته که در مقایسه با سال گذشته ۵ بالگرد به اورژانس هوایی و ۹ اتوبوس آمبولانس به ناوگان زمینی برای خدمت رسانی به زائران اربعین اضافه شده است.

نوری بیان کرد: برای مراسم اربعین امسال تعداد ۵ دستگاه خودروی ارتباطات و ۴ دستگاه خودرو تعمیرگاه سیار در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز به عنوان پشتیان به ناوگان اورژانس خدمت رسانی کند.

اعزام ۳ هزار و ۶۰۰ تکنسین اورژانس به مرزهای ایران
معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با اشاره به آمار تکنسین های اورژانس اعزام به راهپمیایی اربعین حسینی گفت: در مراسم پیاده روی اربعین امسال تعداد ۱۷ هزار نفر تکنسین اورژانس به عنوان نیرو‌های عملیاتی فوریت‌های پزشکی در آمادگی کامل به سر می‌برند و ۳ هزار و ۶۰۰ تکنسین فوریت‌های پزشکی به مرزهای کشور اعزام می‌شوند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور بیان کرد: سازمان اورژانس کشور تعداد ۹ بیمارستان سیار و ۳ کلینیک سیار برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی امسال راه اندازی می‌کند.

نوری با اشاره به تعداد بیمارستان های مرزی و بیمارستان های پشتیبان در سایر استان ها برای امدادرسانی به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ۶ بیمارستان‌ در خط مرزی و ۹۱ بیمارستان‌ پشتیبان کننده برای مراسم پیاده روی اربعین امسال در نظر گرفتیم که از این تعداد ۲۲ بیمارستان‌ پشتیبانی کننده حلقه اول و ۶۹ بیمارستان‌ پشتیبانی کننده حلقه دوم هستند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور ادامه داد: ۴۱۲ تخت‌ در بیمارستان‌های خط مرزی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی امسال در نظر گرفته شده و ۱۸۲ تخت‌های به بخش های CCU و ICU و اورژانس این بیمارستان ها اضافه کرده ایم.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه امکان وقوع حوادث غیر مترقبه و حملات شیمیایی وبیولوژیکی همیشه وجود دارد، گفت: باید پدافند غیر عامل همیشه آماده باش باشد و از این رو ۲۰ دستگاه آمبولانس‌ CBRNE و ۴ بیمارستان‌ CBRNE در راهپیمایی اربعین حسینی امسال در آماده باش کامل قرار دارند.

راه اندازی ۴ فروند بیمارستان هوایی برای خدمت رسانی به زائران حسینی
معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: در مراسم پیاده روی اربعین امسال ۴ فروند بیمارستان هوایی و ۹ باب مقر تاکتیکی عملیاتی EOC در نظر گرفته شده است.

او یاد آوری کرد: سازمان اورژانس کشور ۵۶ عدد درمانگاه سرپایی برای مراسم پیاده روی اربعین امسال در نظر گرفته است.

نظارت ۱۶۰ تیم بهداشتی بر موکب های اربعین حسینی
بهداشت و پیشگیری و نظارت بر رعایت بهداشت در موکب ها در طول مسیر پیاده روی اربعین بسیار حائز اهمیت است از این رو همه ساله در کنار نیروهای اورژانس کشور شماری از کارشناسان و نیروهای بهداشتی در طول مسیر راهپیمایی اربعین حسینی علاوه بر رعایت بهداشت در موکب ها و مکان های استراحت توصیه های بهداشتی لازم را به زائران می کنند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه رعایت بهداشت در مسیر پیاده روی اربعین همچون خدمات درمانی حائز اهمیت است، گفت: ۸۴۵ نیروی مدیریتی بیماری‌ها امسال در طول مسیر راهپیمایی اربعین برای شناسایی و پیشگیری از ابتلای زائران به بیماری مشغول به فعالیت هستند و ۱۶۰ تیم ۲ یا ۳ نفره نیرو‌های بهداشت محیط بر موکب‌های زائران اربعین حسینی نظارت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه