به گزارش افکارنیوز،

دیروز پرسپولیس در حساس‌ترین بازی هفته پنجم در خانه مغلوب سپاهان شد تا به رده چهارم سقوط کند و شاگردان قلعه‌نویی را به صدر جدول بفرستند.

اخبار ورزشی- مرتضی فنونی‌زاده پیشکسوت پرسپولیس درباره این دیدار اظهار کرد: پرسپولیس در نیمه اول خیلی بهتر از داربی بازی کرد و هماهنگی خوبی بین تیم بود. در نیمه دوم هم خوب بودیم اما گل کی‌روش بود که باعث شد شیرازه تیم از هم بپاشد. اگر علیپور قدر آن فرصت را می‌دانست، الآن این پرسپولیس بود که در صدر جدول قرار داشت.

او درباره ترکیب متفاوت پرسپولیس در ای دیدار اذعان کرد: به نظرم کالدرون در هدایت تیم دچار اشتباه شده است و ترکیب بدی را به زمین فرستاد. سیامک نعمتی بازیکنی است که در خط حمله به درد تیم می‌خورد و نباید به عنوان دفاع راست به میدان می‌رفت. همچنین نادری و انصاری دفاع راست‌های خوبی هستند اما یکی از آن ها باید بازی کند و استفاده از هر یک به عنوان هافبک راست اشتباه است. کالدرون می‌توانست عبدی که پر از روحیه بود را از ابتدا به میدان بیاورد یا زمان بازی بیشتری به او بدهد و حتی جای براندائویی بازی کند که اصلا معلوم نیست در زمین چه می‌خواهد پستش کجا است!

فنونی‌زاده افزود: پرسپولیس پاسور ندارد و بشار و عالیشاه باید بازی کنند. یکی از دلایل موفق نبودن علیپور نبود پاسور است که با اشباع شدن این بازیکن توام شده و باعث شده اقای گل پرسپولیسی‌ها در پنج هفته گلی به ثمر نرساند. به نظر من ایرادی ندارد علیپور یک بازی روی نیمکت باشد و خستگی در کند و به عنوان یار تعویضی به میدان بیاید.

مدافع سابق پرسپولیس در خصوص گل‌های سپاهان نیز گفت: پرسپولیس دفاع خوبی دارد و هم شجاع خلیل‌زاده و هم محمدحسین کنعانی زادگان مدافعان خوبی هستند اما تیم رهبر ندارد و سیدجلال حتی با ویلچر هم شده باید بازی کند. نوراللهی از موقعی که کاپیتان شده، بازی تاثیرگذارش را فراموش کرده است که این برای رهبر یک تیم خوب نیست. پرسپولیس رهبر ندارد که بعد از خوردن چنین گل‌هایی روحیه تیم از هم می‌پاشد. بیرانوند هم باید حواسش را جمع کند زیرا او ۵۰ درصد تیم است؛ گل اول را اگر ۱۷ دروازه‌بان هم در درون دروازه بودند نمی شد گرفت اما روی گل دوم، بیرانوند تمرکز کافی نداشت و گل بدی خورد. او اکنون با امثال قلیچ و عابدزاده مقایسه می‌شود و نباید چنین گل‌هایی را بخورد زیرا ۴۰ میلیون هوادار از او انتظار دارند.

وی در پایان گفت: میانه زمین پرسپولیس در نبود کمال، افت کرده است و بازیکنان کارایی لازم را ندارند. تیم هفته بعد با شهرخودرو دیداری شش امتیازی دارد و این وظیفه کالدرون است تیمش را جمع کند. هواداران هم صبور باشند زیرا برانکو با همین تیم ۳ قهرمانی پیاپی آورد و سرمربی آرژانتینی هم مانند او نیاز به زمان دارد.