کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر)


کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

چراغ ها یک جراحی لاغری موفق را پشت سر گذاشته اند! و بخش قابل توجهی از حجم آنها حذف شده است. نتیجه کار همانطور که مشاهده می کنید؛ چیزی شبیه به طراحی چراغ های ب ام و است که بسیار جذاب به نظر می رسد.

عصرایران- کادنزا اولین بار در سال 2009 برای جایگزینی با مدل اپیروس معرفی شد. حضور آن در بازار ایران نیز تقریبا با سوناتا از هیوندای همزمان بود. اما کادنزا با جذابیت های خود در طراحی، مخاطب را بیشتر درگیر جزئیاتش می کرد. این خودرو در بازار کره جنوبی نیز با نام K7 عرضه می شود و طی سال های گذشته کیا دو نسب از آن را معرفی و تولید کرده است.

کادنزای بازار ایران در واقع عضو نسل اولی این خانواده است که از سال 2009 تا 2016 روی خط تولید قرار داشت. طی این زمان 3 مدل موتور بنزینی روی این خودرو نصب شد که قویترین آنها 290 اسب بخار خروجی دارد. یک مدل نیز با نام K7 700h در بازار کره جنوبی عرضه شد که در واقع نمونه هیبریدی کادنزا نسل اول با موتور 4 سیلندر 159 اسب بخاری به علاوه یک موتور 35 کیلوواتی الکتریکی بود.

کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

نسل دوم کادنزا از سال 2016 تا کنون روی خط تولید قرار دارد که این محصول نیز با 4 مدل موتور بنزینی شامل یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری و سه پیشرانه 6 سیلندر از 3 تا 3.3 لیتری روانه بازار شده است. کیاموتورز در نسل دوم کادنزا، یک مدل دیزلی 4 سیلندر 2.2 لیتری را نیز وارد کاتالوگ فروش خود کرد.

کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

هم اکنون و باگذشت 3 سال از ارائه نسل دوم کادنزا تصاویری از فیس لیفت جدید این خودرو منتشر شده است که تغییرات در نمای ظاهری و همچنین فضای کابین را شامل می شود. در ادامه مطلب امروز نگاه دقیق تری به این محصول جدید خواهیم داشت.

تصاویری که در ادامه آمده مربوط به مدل کی7 پریمیر ویژه بازار کره جنوبی است اما کارشناسان پیش بینی می کنند این مدل بدون تغییرات خاصی روانه بازارهای جهانی از جمله کشورهای عربی و آمریکا شود.

نمای ظاهری

کادنزا که امضا پیتر شرایر و سابقه ای موفق برای طراحی در کارنامه خود دارد. با ارائه فیس لیفت 2020 تلاش کرده تا همان مسیر را دنبال و طرفداران خود را تحت تاثیر قرار دهد. اولین موردی که در نمای جلو عمق تغییرات خود را به نمایش می گذارد بخش دماغه خودرو است. چراغ ها یک جراحی لاغری موفق را پشت سر گذاشته اند و بخش قابل توجهی از حجم آنها حذف شده است. نتیجه کار همانطور که مشاهده می کنید؛ چیزی شبیه به طراحی چراغ های ب ام و است که بسیار جذاب به نظر می رسد.

کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

جزئیات داخل چراغ ها نیز افزایش یافته، ال ایی دی جدید روز یا همان دیلایت معروف و راهنما که تا نزدیکی گریل(جلوپنجره) امتداد داشته است. در مجموع می توان گفت تغییرات چراغ ها موجب شکل گیری ظاهری جدی تر و لوکس تر برای کادنزا 2020 شده است. یک نکته جالب در رابطه با طراحی چراغ های جلو آن است که این چراغ ها مرز مشخصی در سمت گریل یا جلوپنجره، ندارند و طراحان کیا به نوعی امتداد چراغ را در آن محو کرده اند که اتفاقا فرمول جالبی هم به نظر می رسد.

کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

کیا در این مدل توجه بیشتری به نمایان سازی الگوی تایگر نوز(بینی ببری) داشته و با استفاده از زاویه های تیزتر در محیط این گریل به هدف خود رسیده است. المان های کرومی برای بافت گریل و قاب آن ماموریت شکار چشمان مخاطب در نمای جلو را برعهده دارند.

تغییر شکل مه شکن ها در بامپر(سپر) جلو، افزایش زاویه های تیز و یک نوار کرومی که در عرض امتداد یافته مهمترین تغییرات این بخش هستند. اگر به بامپر مدل قبلی توجه کنید آنجا به یک بخش حجیم تقریبا یکپارچه سر و کار داشتیم که به مراتب کمتر میزبان جادوی خط و زاویه است.

کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر) کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر) کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر) کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر) کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر) کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر) کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر)
#prev, #next #next #prev #carousel25852, #thumbs25852 , #carousel_desc25852 #carousel-wrapper25852 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper225852 .caroufredsel_wrapper img #carousel25852 span, #carousel25852 img, #thumbs25852 a, #thumbs25852 img #carousel_desc25852 span #carousel25852 span, #carousel25852 a, #thumbs25852 span, #thumbs25852 a #carousel25852 img, #thumbs25852 img #carousel25852 span #carousel_desc25852 span #thumbs-wrapper25852 #thumbs25852 a #thumbs25852 a:hover, #thumbs25852 a.selected .fluid_container_album img#shadow

در نمای جانبی دقیقا مانند نسل دوم مهمترین اتفاق زه کرومی اطراف شیشه و همچنین نوار کرومی انتهای درب ها است. شیب ملایم سقب نیز این زیبایی را بیشتر کرده است.

کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

در نمای عقب تغییرات بیشتری را شاهد هستیم. چراغ ها بوسیله یک نوار قرمز رنگ روی درپوش صندوق به یکدیگر می رسند. بامپر عقب نیز زاویه های تیزی تری را در مقایسه با نسل دوم به نمایش می گذارد. دو خروجی اگزوز کرومی که با یک نوار از همین جنس به یکدیگر متصل شده اند نیز جز ویژگی های این بخش محسوب می شوند. البته این خروجی ها نمایشی هستند و خروجی های اگزوز واقعی زیر آنها قرار می گیرند.

کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

کابین و امکانات هوشمند

یکی از مهمترین تغییرات روی داده در فضای داخلی کابین، استفاده از نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی به جای نشانگر سنتی آمپر است. نمایشگر لمسی مخصوص تنظیمات سیستم سرگرمی نیز بزرگ تر(12.3 اینچ) شده و به همین دلیل خروجی های سیستم تهویه خودرو به نوار پایینی آن منتقل شده است. تفاوت های شکل طراحی کنسول جلو نیز در تصویر کاملا مشخص است. یکی از بخش های جذابی که حذف شده ساعت آنالوگ دایره ای وسط کنسول نسل دوم کادنزا است که در فیس لیفت 2020 دیگر خبری از آن نیست.

کادنزا 2020 با تغییرات جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

در آلبوم زیر جزئیات بیشتری از کابین فیس لیفت 2020 را مشاهده می کنید:

از امکانات هوشمند این محصول می توان به: نمایشگر هدآپ، درب باک هوشمند با توانایی تشخیص کلید هوشمند(بدون نیاز به دست و زمانی که مالک خودرو نزدیک باک شود درب آن باز می شود)، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، گرم کن فرمان، دکمه انتخاب حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، گرم و سرد کن صندلی ها، شارژر بی سیم، تشخیص کلید هوشمند(هنگامی که نزدیک کادنزا شوید سنسورها کلید هوشمند شما را تشخیص داده و آینه های کناری باز می شوند و نور پردازی هوشمند داخلی و خارجی به مفهوم خوش آمد به کاربر فعال می شود)، ترمز ضد قفل، ترمز اضطراری، ایربگ برای زانوی راننده، سامانه پایداری الکترونیکی، دوربین برای پوشش نقاط کور دید راننده، سنسور نمایشگر باد لاستیک ها، سیستم کمکی سربالایی HAC، سیستم تشخیص ضربه برای بازگشایی خودکار درب ها، هشدار تصادف از کنار، کروز کنترل تطبیقی هماهنگ با سیستم جی پی اس و ... اشاره کرد.

پیشرانه

در رابطه با انواع موتورهای استفاده شده در نسل های قبلی کادنزا ابتدای مطلب توضیحاتی ارائه شد. اما برای فیس لیفت 2020 با توجه به اینکه محصول فعلا برای بازار کره معرفی شده و اطلاعات کاملتری برای نمونه های صادراتی ارائه نشده؛ پیش بینی می شود برای بازار امریکا از موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر 290 اسب بخاری استفاده شود.

اما در توضیحات وب سایت کره ای کیا موتورز به پیشرانه های 2.5 و 3 لیتری بنزینی(جی دی آی)، 2.2 توربو لیتری دیزل، 3 لیتری ال پی آی و نسخه هیبریدی اشاره هایی شده است. در بخش جعبه دنده نیز نمونه 8 سرعته اتوماتیک احتمالا به عنوان نمونه استاندارد در تمامی تریم ها حضور خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس