جسله ثابت تفسیر هفتگی صحیفه سجادیه در رودان راه اندازی می شود


جسله ثابت تفسیر هفتگی صحیفه سجادیه در رودان راه اندازی می شود

حجت الاسلام درُی با بیان اینکه انس با دعاهای امام سجاد(ع) در صحیفه دوای درد بشریت است، گفت: جسله ثابت تفسیر هفتگی صحیفه سجادیه در رودان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، حجت الاسلام « مهدی درّی » در همایش بزرگداشت بصیرت حسینی در مسجد جامع شهر رودان ضمن تسلیت ایام شهادت امام زین العابدین(ع)، خاطرنشان کرد: علی بن الحسین(ع) و عمه بزرگوارشان حضرت زینب(س) نقش مهمی را در پاسداری و انتقال فرهنگ عاشورا ایفا کردند.

وی خاطرنشان کرد: یزید به دنبال از بین بردن سلسله امامت و ولایت بود و از همین رو نیز امام حسین(ع)، فرزندان و یاران آن حضرت حتی علی اصغر(ع)، کودک شش ماهه را نیز به شهادت رساند.

امام جمعه شهرستان رودان افزود: بیمار شدن امام سجاد(ع) حکمت خداوند برای ادامه پیدان کردن جریان ولایت و امامت بود و از عصر عاشورا و پس از شهادت پدر بزرگوارشان، امامت سیدالساجدین آغاز شد.

حجت الاسلام درّی با اشاره به اینکه تا 9 سال قبل عامه مردم حتی شیعیان امام سجاد(ع) را به امام بیمار می شناختند، تصریح کرد: به برکت 9 دوره برگزاری مستمر کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، امروز نه تنها مردم استان هرمزگان و حتی ایران اسلامی، بلکه بیش از 30 کشور دنیا با ابعاد شخصیتی و سیره و آثار آن حضرت آشنا شده اند.

وی، معرفی امام سجاد(ع) از زبان مسلمان و غیر مسلمان را یکی از آثار و برکات ارزشمند کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برشمرد و تاکید کرد: این موضوع کمک می کند تا ما بیشتر قدردان نعمت اهل بیت(ع) باشیم.

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هرساله ۲۵ محرم همزمان با شهادت امام چهارم شیعیان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟