تربیت دینی بردگان به دست امام سجاد(ع) در خفقان بنی‌امیه معجزه بزرگ الهی بود


 تربیت دینی بردگان به دست امام سجاد(ع) در خفقان بنی‌امیه معجزه بزرگ الهی بود

یک استاد حوزه علمیه گفت: خرید، تربیت و آزاد کردن بردگانی که اسلام را از امام سجاد(ع) فرا گرفته و مسلمان شده بودند، معجزه بزرگ حضرت(ع) در عصر خفقان حکام جائر بنی‌امیه بود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمد علی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: اوصیاء و جانشینان پیامبران در طول تاریخ دینی را تبلیغ کردند که پیامبران، آن دین را آورده بودند.

این استاد حوزه علمیه افزود: همه پیامبران از آدم(ع) تا خاتم(ص) همه وصی و جانشین داشتند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه کار اوصیاء الهی و ائمه معصومین(ع) حفظ دینی است که پیامبر(ص) آورده است، تاکید کرد: پیامبر(ص)‌ ۱۲ وصی برای خود قرار دادند و فرمودند که نفر آخری غیبتی طولانی خواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقتی امامت امام سجاد(ع) رسید چیزی از دین باقی نمانده بود، ابراز کرد:‌ حضرت(ع) باید تلاش می‌کردند که دین را برگردانند نماز، روزه، خمس و بسیاری از مسائل دینی دیگر را تغییر داده بودند بنابراین امام باید آن را تصحیح می‌کردند.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند یک زمانی می‌آید که از اسلام تنها نام آن باقی می‌ماند، وقتی سایر پیامبران از دنیا می‌رفتند از دین آنها حتی اسمی هم باقی نمی‌ماند نماز، روزه و همه آنچه در دین بوده را از بین می‌بردند. حتی جایگاه خداوند و رسول(ص) او را نیز تحریف می کردند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه پس از پیامبر(ص) تنها نامی از دین باقی مانده بود، گفت: جریان دین گریزی چنان قوی شده که حضرت سجاد(ع)‌ نمی‌توانستند حتی کوچکترین سخنی درباره دین بگویند بر همین اساس برده‌هایی را خریداری و در منزل تربیت می‌کردند که اصول و فروع دین را به طور کامل یاد گرفته باشند سپس آنها را با دادن سرمایه در جامعه آزاد می‌کردند.

وی افزود:‌ حضرت سجاد(ع) با زحمات فراوان هزاران برده را خریداری و در خانه خود تربیت اسلامی و مسلمان ‌کردند تا با بی‌ دینی که در جامعه ترویج داده می شد، مبارزه کنند.

آیت‌الله جاودان خاطرنشان کرد:‌ فضای جامعه چنان فاسد شده بود که مکه اولین شهر مقدس اسلام و مدینه دومین شهر مقدس اسلام مرکز تعلیم موسیقی شد و بهترین آوازخوان‌ها و نوازندگان در مکه و مدینه حضور داشتند، اینکه امام سجاد(ع)‌ در چنین خفقانی توانستند هزاران نفر را با اسلام ناب محمدی آشنا کنند خود معجزه بزرگی است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403