باروری ابر‌ها در کشور نتیجه نمی‌دهد


باروری ابر‌ها در کشور نتیجه نمی‌دهد

وظیفه گفت:روش بارور سازی ابر‌ها در برخی از کشور نتیجه مثبت داشته، اما باید دید که این روش در کشور ما نیز اثر بخش است یا خیر.

باروری ابر‌ها در کشور نتیجه نمی‌دهداحد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با شروع بارور سازی ابر‌ها در هفته‌های آینده اظهار کرد: اقداماتی که طی سالیان گذشته در خصوص بارورسازی ابر‌ها توسط وزارت نیرو صورت گرفته که مخالفان و موافقانی نیز داشته که تاکنون به آن توجهی نشده است.

وی افزود: همچنین بار‌ها در خصوص این که این اقدام نتیجه دهد یا ندهد اظهار نظر کرده ایم، اما وزارت نیرو خود متولی این اقدامات است.

وظیفه گفت: سازمان هواشناسی مخالفت خود را با صدور بیانیه‌ای به وزارت نیرو اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: بارورسازی ابرها، از اثبات علمی تا بارش در کشور همسایه!

وی بیان کرد: روش بارور سازی ابر‌ها در برخی از کشور نتیجه مثبت داشته، اما باید دید که این روش در کشور ما نیز اثر بخش است یا خیر.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: مخالفت ما نیز بر این که در کشور‌های اطراف ما کار‌هایی در این باره انجام شد، اما موجب از بین رفتن خشکسالی در آن کشور‌ها نشد.

وی افزود: کشور ما مستعد پدیده گرد و غبار است، اگر این پدیده افزایش یابد ممکن است باانجام باروری ابر‌ها موجب عقیم شدن ابر و کاهش بارش‌ها می‌شویم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده