شیطان می‌کوشد با تاریکی قلب ما را از مجالس روضه دور کند


شیطان می‌کوشد با تاریکی قلب ما را از مجالس روضه دور کند

آیت‌الله اختری با بیان اینکه شیطان به شیوه‌های مختلف می‌کوشد ما را از مجالس روضه دور کند، گفت: استکبار جهانی نیز همچون شیطان می‌خواهد سلاح‌های مقاومت ما از جمله امید را از ما بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیت الله «عباسعلی اختری» در مراسم عزاداری در ایام شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و سایر شهدای نهضت عاشورا و همچین سوگواری به مناسبت سالروز شهادت حضرت زین العابدین (ع) که امروز (پنج شنبه، ۲۱ شهریورماه) در مسجد جامع جمهوری (واقع در تهران، خیابان جمهوری اسلامی، نرسیده به سه راه جمهوری) برگزار شد با بیان اینکه شعار، جهت دهنده است و شعور و آگاهی ایجاد می کند، گفت: گریه بر حضرت سیدالشهدا (ع) شعار است. گریه حضرت فاطمه زهرا (س) در فراق پیامبر اسلام (ص) صرفا از جهت عاطفی نبود بلکه به دلیل جنبه شعاری و نقش آگاهی بخش آن بود.
این استاد درس خارج فقه و اصول افزود: گریه حضرت سجاد (ع) در شهادت امام حسین (ع) برای بیدار کردن مردم و مطلع کردن آنان نسبت به جنایات بنی امیه بود.
وی با اشاره فضیلت گریه بر حضرت اباعبدالله (ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) می فرماید: «هر کس در مجالسی بنشیند که امر ما زنده داشته می شود، روزی که هر دلی بمیرد، آن دل نمی میرد.» بعضی فکر می کنند منظور از چنین روزی، قیامت است که درست نیست. منظور از چنین روزی، دوره ای است که دین بمیرد و زندگی مردم بر پایه شهوات، مادیات و ظواهر شکل می گیرد.
این نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان در ادامه، مجلس امام حسین (ع) را احیاگر دین دانست و گفت: کسی که در مجالس دینی گریه نمی کند و اشک نمی ریزد، بنابر کلام پیامبر اسلام (ص) دارای دلی قسی است «چشم ها خشک‌ نمی شود مگر در دل های قسی و تاریک. و دل ها قسی نمی شود مگر به خاطر کثرت گناهان.»
آیت الله اختری اضافه کرد: مرحوم آیت الله خزعلی می فرمود: گاهی انسان ده دقیقه مطالعه می کند ولی به اندازه چند ساعت، مطلبش به ذهنش خطور می کند ولی گاهی نیز چند ساعت مطالعه می کند ولی به اندازه ده دقیقه نیز مطلب به ذهنش نمی آید.
امام جماعت مسجد جامع جمهوری با بیان اینکه شیخ عباس قمی گاهی برای یک حدیث در وصف اهمیت گریه برای حضرت سیدالشهدا (ع) چندین صفحه سند در کتاب «نفس المهموم» آورده است، اظهار کرد: امام حسین (ع) شباهت زیادی به حضرت یحیی دارند. سر این پیامبر را (پناه بر خدا) برای کسب رضایت یک زن فاحشه بریدند.
شیطان می‌کوشد با تاریکی قلب ما را از مجالس روضه دور کند
وی گفت: امام رضا (ع) فرمودند: «پسر شبیب! برای هر کسی خواستی گریه کنی، برای حسین گریه کن. سر جدم را مانند بریدن سر یک قوج از تن جدا کردند و ۱۸ تن از فرزندان علی و فاطمه را همراه حسین کشتند .... پسر شبیب! اگر به تو می گویم برای حسین گریه کن برای این است که تمام ساکنان آسمان و زمین به غیر از کفار برای جدم گریه می کنند ... پدرم امام کاظم از پدرش و امام صادق (ع) از پدرش، امام باقر (ع) نقل کرده است. امام باقر که در روز عاشورا پنج ساله بودند، فرمودند، یک دفعه دیدیم پس از شهادت حسین، از آسمان خون می بارد ... پسر شبیب! اگر خوشحال می شوی در غرفه هایی که در کنار پیامبر(ص) در بهشت ساخته شده اند جای بگیری بر قاتلان حسین، لعنت بفرست.»
آیت الله اختری افزود: بعضی از خانه که خارج می شوند می گویند برویم با حضور در مجلس روضه، و برای امام حسین (ع) گریه کند.‌ شیطان با سلاح های مختلف می کوشد ما را از مجلس روضه دور کند و با تاریک کردن قلب ما را از گریه بر سیدالشهدا (ع) دور کند. بنابر فرمایش امیرالمومنین علی (ع) گریه یکی از سلاح های ما در مقابله با شیطان است.
وی در ادامه با بیان اینکه استکبار جهانی نیز همچون شیطان می خواهد سلاح های مقاومت ما از جمله امید را از ما بگیرد، اظهار کرد: مسئول فاسد و اختلاس گر در مسیر دشمن حرکت می کند و امید را از ملت ما می گیرد.
این استاد درس خارج فقه و اصول با بیان اینکه چشم با تمرین به گریه عادت می کند، یادآور شد: کسی که گریه در نماز شب ندارد و گریه در دعای ندبه ندارد و گریه در زیارت امام رضا (ع) ندارد، چگونه می تواند در مجلس روضه و سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) گریه کند؟!
وی در ادامه با بیان اینکه حضرت آدم، حضرت یعقوب و حضرت یوسف از جمله معروف ترین گریه کنندکان در تاریخ بودند، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) چهارمین گریه کننده در تاریخ بودند. امام سجاد (ع) نیز پنجمین گریه کن بودند که سال ها با مشاهده هر صحنه ای در عزای شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و سایر شهدای نهضت عاشورا گریه می کردند. انشالله خدا ما را در زمره گریه کنندگان در مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار دهد.
پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است