نکاتی مهم در خرید کیف و کوله مدرسه


در خرید کیف و کوله مدرسه این نکات را رعایت کنید برای خرید کیف مدرسه برای کودکان خود باید دقت لازم را داشت کـه باعث اسیب بـه سلامتی کودک نشود و همچنین کیف از کیفیت خوبی برخوردار باشد. پس اگر تصمیم دارید کیفی مدرسه مناسب خریداری کنید ما در این جا بـه شـما رازهای مهمی خواهیم گفت تا بهترین کیف را انتخاب کنید. 1- یک کیف خوب سبک اسـت کیف مدرسه بـه محض...

نکاتی مهم در خرید کیف و کوله مدرسه

در خرید کیف و کوله مدرسه این نکات را رعایت کنید

برای خرید کیف مدرسه برای کودکان خود باید دقت لازم را داشت کـه باعث اسیب بـه سلامتی کودک نشود و همچنین کیف از کیفیت خوبی برخوردار باشد. پس اگر تصمیم دارید کیفی مدرسه مناسب خریداری کنید ما در این جا بـه شـما رازهای مهمی خواهیم گفت تا بهترین کیف را انتخاب کنید.

1- یک کیف خوب سبک اسـت

کیف مدرسه بـه محض این کـه پر میشود، نباید سنگین‌تر از 15-10 درصد وزن کودک باشد؛ بنابر این بهتر اسـت کیفی سبک انتخاب کنید، تحقیقاتی کـه دراین زمینه بـه انجام رسیده اند، نشان میدهند بچه‌هایی کـه کیف‌های‌ شان تا 8 کیلو گرم وزن دارند، دو برابر بیشتر از بقیه برای حمل کیف شان دچار زحمت میشوند.

2- یک کیف خوب باید قابل‌استفاده باشد، نباید بزرگتر از شانه‌های‌ کودک باشد.

این معیار مهمی اسـت کـه باید رعایت شود، کیف مدرسه نباید بـه هیچ عنوان بزرگ تر از شانه‌های‌ کودک باشد. این کیف باید متناسب با دوره آموزشی، سن و ساختار بدنی او باشد. علاوه بر این، باید قابل‌استفاده باشد و بتوان بـه اسانی با ان کار کرد.

3- محکم و بادوام

کودک تمایل دارد بدون نظم و ترتیب و با بی‌قیدی وسایل خودرا درون کیف جا دهد، بهتر اسـت یک کیف مدرسه محکم و بادوام برای فرزندتان انتخاب کنید تا وسایلی کـه درهم و برهم درون کیف جا داده شده‌اند، شانه‌های‌ وی را مجروح نکند.

نکاتی مهم در خرید کیف و کوله مدرسه

4- کیفی با بندهای چرمی و پُر شده با پنبه

یک کیف کـه بندهای چرمی داشته باشد و این بندها با پنبه پُر شده باشند، برای اسانی کودک ضروری اسـت. فراموش نکنیم کـه تمام وزن کیف بـه طور مستقیم روی شانه‌های‌ کودک سنگینی میکند.

بهترین حالت این اسـت کـه بندها، کیف را در وضعیت مناسب روی شانه‌ها قرار بدهند و حرکات ان را کم کنند.

5- کیف چرخدار یا بدون چرخ؟

حُسن کیف‌های‌ چرخدار واضح و مبرهن اسـت، بـه شرطی کـه قرار نباشد کودک همراه با ان از پله‌ها بالا برود؛ بنابر این قبل از خرید کیف چرخدار باید سوال‌هایی برای شـما در ذهن تان مطرح شود. اگر شـما در طبقه دوم آپارتمانی فاقد آسانسور زندگی میکنید یا کلاس فرزند شـما در طبقه دوم مدرسه واقع شده اسـت، ضررهای یک کیف چرخدار بیشتر از فواید ان اسـت، زیرا این نوع کیف‌ها سنگین هستند!

برای حمل کردن چیزهای سنگین مثل کیف بـه فرزند خود آموزش دهید، باید بـه او یاد دهید کـه بـه درستی کیفش را حمل کند تا برای کمرش مشکلی پیش نیاید.

حتماً بخوانید: مدل کیف مدرسه دخترانه و پسرانه + مدل کوله پشتی «ابتدایی تا دبیرستان»

6- کیف سبک را انتخاب کنیم

کلاس اولی‌ها طبق معمول برای هرروز تحصیلی تمام کتاب و دفترهای خودرا بـه همراه می برند این حجم بالای وسایل برای این گروه سنی می تواند باعث کج شدن شانه‌ها و متمایل شدن گردن بـه یک سمت شود و حتی گاهی مشکلات خاصی را در ستون فقرات بـه دنبال داشته باشد.

زهره افشارمند، متخصص آسیب شناسی و مشکلات حرکتی معتقد اسـت کـه استفاده از کیف‌های‌ چمدانی و چرخدار برای دانش آموزان مناسب‌تر اسـت. او درباره دلایل این مساله گفت: کیف‌‌های‌ چمدانی و چرخداری کـه در بازار موجود هستند گزینه مناسب‌تری برای دانش آموزان اسـت چرا کـه فرد وادار بـه حمل هیچ وزنی نیست و میزان زیادی از سنگینی حجم وسایل با چرخ‌ها حمل میشود البته نباید کودک با این نوع کیف وادار بـه بالا رفتن از پله یا طی کردن مسیر سختی باشد. این نوع کیف‌ها برای کودکان و دانش آموزان مقاطع ابتدایی جذابیت دارد، اما در مورد سنین بالاتر بهتر اسـت از کوله پشتی‌های‌ استاندارد استفاده شود.

افشارمند اظهار کرد: یک کیف خوب طبق معمول سبک اسـت و وزن چندانی ندارد بـه این معنا کـه جنس کیف نباید سنگین و آویزان باشد. یک کیف یا کوله‌پشتی چه در ابعاد دانش آموزی و چه برای بزرگسالان نباید بیش از اندازه سنگین و حجیم باشد، حجیم بودن یک کوله با قرار دادن مقدار زیادی وسیله و چیدن ان بـه صورت بد فرم باعث از بین رفتن طراحی کوله و فشار بیشتر بر ستون فقرات می شود، لذا بهتر اسـت یک کوله را بیش از 3 کیلو سنگین نکنیم ودر چیدن وسایل داخل ان دقت کافی را بـه خرج دهیم.

نکاتی مهم در خرید کیف و کوله مدرسه

7- بند حمایت‌کننده کوله را ببندیم

این متخصص آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی تصریح کرد: در هر کوله‌پشتی‌بندهای حمایت‌کننده‌ای در قسمت جلو سینه و شکم وجوددارد کـه بهتر اسـت از انها در همه ی مواقع بـه خصوص سنگینی کوله استفاده شود، زیرا این حمایت‌‌کننده‌ها می‌‎توانند وزن کوله را متعادل‌تر کنند. افشارمند درباره نحوه قرار گرفتن کوله پشتی گفت: یک کوله‌پشتی نباید بـه صورت آویزان ودر قسمت پایین کمر قرار بگیرد بلکه هر چقدر کوله دارای استایل سخت‌تری باشد کـه بـه کمر بچسبد و با کمک حمایت‌کننده‌ها کیپ شود بهتر اسـت البته درصورت نبود حمایت‌کننده‌ها این کیپ شدن مضر اسـت.

او افزود: طراحی یک کوله در استاندارد بودن ان بسیار مهم اسـت لذا بـه این نکته توجه داشته باشید در دسته‌های‌ کوله باید کپسول‌های‌ هوا وجود داشته باشد تا میزان سنگینی را کاهش دهد در مورد نمونه‌هایی کـه این چنین نیستند مصرف در ساعات طولانی توصیه نمی شود.

8- کوله را روی یک شانه قرار ندهیم

بـه گفته این متخصص حرکات اصلاحی، بهتر اسـت هرگز کوله رابا یک بند روی شانه قرار ندهیم زیرا فشار بر روی یکی از شانه‌ها در بلند مدت باعث ایجاد نقص و انحراف ستون فقرات میشود کـه شانه‌ها را بـه صورت نامتقارن در می‌آورد. در مورد انتخاب کوله و کیف، نحوه و زمان استفاده از ان هم بسیار مهم اسـت. بنابر این برای کسانی کـه بـه صورت طولانی مدت کیف خودرا بـه شانه می کشند توجه بـه جنس، طراحی و وزن کوله بسیار اهمیت دارد. بـه همین خاطر توصیه میکنم از پیاده روی طولانی با کیف و کوله‌پشتی مگر با رعایت استانداردهای لازم خودداری کنید.

در پایین میتوانید از بهترین مدل های‌ کیف مدرسه دخترانه و پسرانه دیدن نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام