خبرنگاران برای عضویت در صندوق اعتباری هنر دچار مشکل هستند


خبرنگاران برای عضویت در صندوق اعتباری هنر دچار مشکل هستند

مشهد- ایرنا- مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی گفت: خبرنگاران برای عضویت در صندوق اعتباری هنر و برخورداری از مزایای این صندوق با موانع متعدد روبرو هستند.

حسین علی آریانی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران نیشابور افزود: معرفی نامه‌های متقاضیان از خانه های موسیقی و تئاتر در سامانه جامع رسانه ها به راحتی مورد پذیرش قرار می گیرد ولی تنها قشری که برای عضویت در صندوق اعتباری هنر مشکل دارند خبرنگاران هستند.
وی اظهار داشت: خبرنگاران عضو در صندوق اعتباری هنرمندان مشمول مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه کار نمی شوند در حالی که در قانون شغل خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود ولی مورد قبول تامین اجتماعی نیست.
وی گفت: طبق مذاکراتی که با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گردیده قرار شده سهمیه‌ ای برای بیمه تعدادی از خبرنگاران خراسان رضوی اختصاص یابد که امیدواریم این وعده عملی شود.
آریانی افزود: از ۱۸۹ نفر اعضای خانه مطبوعات ۲۰ نفر عضو افتخاری و مابقی عضو اصلی بوده و بیش از نیمی از اعضا را خبرنگاران رسانه‌های مشهد تشکیل می دهند.
خانه مطبوعات با ۱۵ سال سابقه زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و از سال ۹۳ به موسسه خانه مطبوعات و رسانه ها تغییر یافته است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است