20 درصد محتوای اینترنت مناسب کاربران زیر 18 سال است


20 درصد محتوای اینترنت مناسب کاربران زیر 18 سال است

کاشان- ایرنا- معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و آمارهای ارائه شده از نهادهای مربوطه، 25 میلیون کاربر اینترنتی در کشور زیر 18 سال بوده و تنها 20 درصد محتوای موجود مناسب این دسته از کاربران است.

جواد جاویدنیا روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آران‌وبیدگل افزود: مدیریت فضای مجازی برای این دسته از کاربران نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد و باید اقدام‌هایی در راستای مدیریت این فضا انجام داد.

وی بیان کرد: رییس پلیس فتای کشور از ثبت افزون‌بر ۵۰ هزار فقره پرونده مجرمانه مربوط به فضای مجازی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داده که به شدت افزایش یافته و آمار واقعی جرایم از این هم بالاتر است.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اضافه کرد: رهبری فرزانه انقلاب تاکید داشتند که باید بهترین بهره‌برداری را از فضای مجازی داشته باشیم و بر این اساس فضای مجازی ما باید در تراز انقلاب اسلامی، امن، ارزان، با کیفیت و سرعت بالا باشد.

وی تصریح کرد: صحبت از فضای مجازی امن به معنای اعمال محدویت در فضای مجازی نیست و به طور قطع امروز فضای مجازی به شکلی است که نمی‌توان گفت مردم نباید استفاده کنند.

جاویدنیا با اشاره به اهمیت فضای مجازی در تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات قضایی به مردم اظهارداشت: باید در گسترش فضای مجازی از توانمندی‌های داخلی بهره برد و استفاده بیشتر از نرم‌افزارهای داخلی را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: درآمد صنعت نرم‌افزار در برخی کشورها ۱۰ برابر درآمد نفت ما است و از این رو برای شکل‌گیری یک اقتصاد فضای مجازی پیشرو و موثر در کشور باید اقدام‌هایی انجام شود تا بخشی از درآمد ناخالص ملی را تامین کند.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی‌بر لزوم ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور تاکید کرد: در شرایطی می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم که استقلال کشور در این زمینه حفظ شود و مدیریت فضای مجازی ما دست دشمنان نباشد.

وضعیت آران‌وبیدگل در بحث فضای مجازی مناسب نیست

دادستان هم آران‌وبیدگل در ادامه گفت: وضعیت فضای مجازی در این شهرستان چندان خوب نیست و آمارهای جرایم مرتبط رو به رشد بوده است.

سید محمد جوادی افزود: ۲۸۴ پرونده مرتبط با فضای مجازی از ابتدای سال‌جاری تا کنون داشتیم، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۵ فقره پرونده تشکیل شده بود.

وی بیان کرد: جرایم مرتبط با فضای مجازی در این شهرستان شامل کلاهبرداری، مسائل مالی، توزیع غیرمجاز اثرهای مستهجن و دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های رایانه‌ای است.

دادستان آران‌وبیدگل تصریح کرد: فضای مجازی کاربردهای مناسبی دارد اما در صورت ولنگاری و رها شدن، موجب ناامنی و مشکلات زیادی می‌شود که نیازمند عزم دولت و ملت در این رابطه است.

نقش فضای مجازی در خدمت‌رسانی به مردم

فرماندار آران‌وبیدگل نیز در این نشست به نقش بی‌بدیل فضای مجازی در توسعه پایدار کشور اشاره کرد و اظهارداشت: تحقق دولت الکترونیک در راستای توسعه فضای مجازی در کشور بوده و نقش مهمی در خدمت‌رسانی به مردم داشته است.

اسماعیل بایبوردی افزود: نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی انسانی بسیار زیاد شده و تحول شگرفی به وجود آورده که البته اثرهای مثبت و معایبی مانند اعتیاد به فضای مجازی هم دارد.

وی بیان کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده، جزو ۱۰ کشور نخست دنیا در زمینه حضور در فضای مجازی هستیم که از این رو افزایش سواد رسانه‌ای ضروری به نظر می‌رسد.

فرماندار آران‌وبیدگل اضافه کرد: حضور در فضای مجازی گریز ناپذیر است اما باید این فضا را در جهت رونق کسب و کارهای نوین و ایجا اشتغال پایدار مدیریت کرد تا شاهد پیشرفت کشور در همه زمینه ها باشیم.

وی به تعداد پرونده‌های تشکیل شده در بخش فضای مجازی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این تعداد پرونده نشان می‌دهد که کمتر از ۰.۲ درصد مردم آران‌وبیدگل به نحوی از این فضا استفاده نامناسب داشتند که این در برابر کارکردهای مثبت آن از سوی ۹۹ درصد کاربران است.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در ادامه با حضوری یک ساعته در دادگستری شهرستان آران‌وبیدگل به بررسی مسائل و مشکلات مردمی پرداخت.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت افزون‌بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

۷۴۷۲/۸۱۲۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو