معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: استان یزد به لحاظ ابتلا به ده سرطان شایع کشور جزء سه استان اول مبتلا به این بیماری‌ها است.

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد حسن لطفی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی یزد از دو بیماری خطرناک فشار خون و سرطان به عنوان بیماری‌های مهم موثر در افزایش آمار مرگ و میر در استان یاد کرد.

لطفی با اشاره به اینکه مصرف نمک در استان یزد دو برابر میانگین کشوری است، افزود: مصرف بالای این ماده خطرناک مهمترین عامل بروز فشار خون بالا ، سرطان معده، چاقی، اختلالات کلیوی و پوکی استخوان است.

وی همچنین تاکید کرد: مردم استان یزد به لحاظ ابتلا به ده سرطان شایع کشور جزء سه استان اول مبتلا به این بیماری‌ها هستند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزایش سن و مصرف زیاد دخانیات، کلسترول بالا و اضافه وزن را از مهمترین عوامل شیوع سرطان‌ها دانست.

در این نشست مقرر شد با آگاه سازی جامعه از طریق اطلاع رسانی‌های به موقع و آموزش‌های اجتماعی زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری‌های خطرناک فراهم شود.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به اینکه شیوع بسیاری از بیماری‌ها نظیر سرطان‌ها و فشار خون از عوارض توسعه یافتگی محسوب می‌شود گفت: پیشگیری از این بیماری‌های خطرناک نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.

طالبی با تاکید بر اینکه در ترویج فرهنگ کاهش مصرف نمک، مصرف دخانیات وترک عوامل رفتاری خطرناک نظیر چاقی نقش رسانه‌ها و فعالان عرصه فضای مجازی بسیار موثر است، افزود:اصناف مرتبط نیز می‌توانند با اجرای برنامه‌های آموزشی در گسترش فرهنگ سلامت در استان موثر باشند.