نام نویسی بیش از یک میلیون و صد هزار نفر در سامانه سماح؛ تاکنون


نام نویسی بیش از یک میلیون و صد هزار نفر در سامانه سماح؛ تاکنون

زائران برای پرداخت هزینه‌های مصوب فقط از طریق سامانه سماح اقدام کنند

مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: تا امروز پنجشنبه یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۸۳۷ نفر در سامانه سماح (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه ستاد مرکزی اربعین) نام نویسی کرده اند که نام نویسی یک میلیون و ۳۶ هزار و ۳۲۷ نفر قطعی شده است
امیر مرادی افزود: ۱۵۸ هزار و ۱۴ نفر مربوط به استان تهران، ۱۱۲ هزار و ۷۴ نفر استان خوزستان، ۸۸ هزار و ۹۸۷ نفر استان خراسان رضوی، ۸۶ هزار و ۲۴۳ نفر استان اصفهان، ۸۱ هزار و ۴۹۳ نفر استان فارس و ۵۰ هزار و ۲۵۹ نفر نیز از استان مازندران هستند که بیشترین آمار محسوب می‌شود.
وی گفت:بر اساس توافق میان ایران و عراق زائران می‌توانند از ۱۰ شهریور (اول محرم) تا ۷ آبان (۳۰ صفر) بدون نیاز به روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.
مرادی افزود: لغو روادید برای این بازه زمانی است و خارج از این محدوده زمانی، زائران موظف به تهیه روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند. لغو روادید هم برای یک بار سفر زیارتی در این مدت است.
مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: زائران برای پرداخت هزینه‌های مصوب فقط از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح رایگان و هزینه‌های دریافتی برای خدمات درمانی و بیمه زائران است، افزود: مجموعه مبلغ دریافتی برای این خدمات ۲۵ هزار تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد