کنگره بین المللی امام سجاد(ع) حرکتی ارزشمند و وحدت آفرین است


کنگره بین المللی امام سجاد(ع) حرکتی ارزشمند و وحدت آفرین است

آیت الله شیخ عیسی قاسم، شرف کنگره بین المللی امام سجاد(ع) را به جهت استفاده از نام مبارک سید الساجدین دانست و گفت: این رخداد بزرگ فرهنگی معنوی، حرکتی ارزشمند و وحدت آفرین است.

آیت الله شیخ « عیسی قاسم »، رهبر شیعیان کشور بحرین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس ضمن قدردانی از برگزارکنندگان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، اظهار داشت: امام زین العابدین(ع) که محضر جد بزرگوارشان رسول خدا، پدر بزرگشان امیرالمومنین امام علی(ع) و پدرشان سرور و سالار شهیدان را درک کرده بودند و در واقعه جانکاه کربلا نیز حضور داشتند و به حکمت پروردگار بیماری در شب و روز عاشورا بر ایشان حادث شد تا ولایت و امامت استمرار یابد، از عصر عاشورا به امامت رسید.

وی با اشاره به مصائبی که سیدالساجدین و اهل بیت در دوران اسارت متحمل شدند، افزود: امام سجاد(ع) در مجلس یزید(لعنت الله علیه) در شام پرده از جنایات ددمنشانه یزیدیان در کربلا برداشت و با ایراد خطبه ای پیرامون فساد حکومت و حقانیت اهل بیت عمصت و طهارت روشنگری کردند.

رهبر شیعیان کشور بحرین به دوران امامت امام زین العابدین(ع) نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به خفقان آن دوران و سخت گیری های حکام جور و ظلم، آن حضرت با بهره گیری از روش دعا و تربیت نیرو و کادرسازی به پاسداری از اسلام پرداخت.

وی، رسیدگی به اوضاع فقرا و نیازمندان و ایاتم مدینه را از دیگر اقدامات آن حضرت برشمرد و یادآور شد: امام چهارم هرگاه آب و یا تشنه ای را می دیدند گریه می کردند و در پاسخ به علت گریه شان، می فرمودند که پدر و برادران را در کربلا لب تشنه به شهادت رساندند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم در ادامه از کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به عنوان کاری ارزنده و فاخر نام برد و بیان کرد: متاسفانه پیرامون شخصیت و سیره برخی از ائمه اطهار(ع) آن گونه که باید کار نشده است و یکی از امامان معصومی که نیاز به حرکتی برنامه ریزی شده جهت شناساندن به مسلمانان و غیرمسلمانان داشت امام زین العابدین(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه همه مسلمان امام سجاد(ع) را امام حق می دانند، عنوان کرد: شخصیت سیدالعارفین به گونه ای می باشد که در بین تمام مسلمانان از لحاظ فضل، شان و امامت مورد قبول است اگرچه برخی قائل به عصمت آن حضرت نیستند.

رهبر شیعیان بحرین به صحیفه سجادیه نیز اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) در قالب دعا، راه و روش ارتباط صحیح با خالق هستی را بیان می فرماید و در کتاب رساله الحقوق نیز مدون ترین حقوق بشر و حتی حیوانات را تشریح کرده اند.

وی ضمن قدردانی از مهمان نوازی مردم بندرعباس، افزود: اخوت و برادری در بین مردم مومن و خون گرم شیعه و اهل سنت استان هرمزگان الگویی برای سایر کشورهاست.

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هرساله ۲۵ محرم همزمان با شهادت امام چهارم شیعیان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش