از صادرات به 80 کشور تا افزایش اختیار استانداران در نشریات استان مرکزی


از صادرات به 80 کشور تا افزایش اختیار استانداران در نشریات استان مرکزی

اراک - ایرنا - خدمات رسانی خودروی استان مرکزی به زائران اربعین، افزایش اختیارات استانداران و مدیران استانی و صادرات استان مرکزی به 80 کشور خارجی از جمله عناوین برجسته روزنامه عطریاس، هفته نامه امیر و هفته نامه شمس استان مرکزی است .

روزنامه عطریاس مرکزی در شماره ۳۳۲ به خدمات رسانی خودرویی راهداری استان مرکزی به زائران اربعین حسینی پرداخته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان مرکزی گفت: در راستای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی ۲۰۰ خودرو شامل از اتوبـوس، مینی‌بوس و میدل‌باس به زائران خدمات رسانی می کنند.

علی زندی فر افزود: در این راستا ۵۵ دســتگاه اتوبوس در محور مهران به اندیشمک سرویس دهی خواهد داشت، همچنین ۶۰ دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمت به زائران از اندیشمک به استان مرکزی در نظر گرفته شده است.

زندی فر اضافه کرد: در پایانــه مرزی مهران و شهر اندیشــمک ۲ تیم از نیروهای راهداری اســتان مرکزی برای خدمات رسانی مستقر خواهد شد و برای پشــتیبانی در استان ۵۰ دســتگاه مینی بوس، ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دســتگاه میدل‌باس در نظر گرفته شده است.

سازمان آتش نشانی اراک پیشرو در ایمن سازی شهر، افزایش آمار مراجعه مصدومان تصادف به پزشکی قانونی و ۵.۲ میلیارد ریال اعتبار ملی برای تکمیل سالن آمفی تئاتر زرندیه تخصیص یافت است از دیگر عنوان های روزنامه عطریاس است.

روزنامه عطریاس مرکزی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «داود باقری» منتشر می شود.

افزایش اختیار استانداران

هفته نامه امیر در شماره ۷۲۰ خود به اختیارات استانداران و مدیران استانی پرداخته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اختیارات اسـتانداران و مدیران استانی در کوتاه شدن فرایند تصمیم گیری ها موثر است.

سیدمهدی مقدسی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری مرکزی تشکیل شد با بیان این مطلب گفت : با اصلاح ساختار اداری باید اختیارات مسئولان استانی را افزایش داد.

وی در این نشست ضمن ابراز گلایه از عملکرد فعالان اقتصـادی استان افزود : شاخص های اعلامی نشان می دهد استان مرکزی رتبه های خوبی ندارد و در خیلی از بخش ها وضعیت مناسب نیست.

ورود ۲۴ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی به مدارس استان مرکزی، الگوی رفع مشکلات آذرآب و هپکو ترسیم شد و پرداخت کامل طلب گندم کاران در استان مرکزی از دیگر عنوان‌های هفته نامه امر است.

هفته نامه امیر با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «ابوالفضل نیک عهد» منتشر می شود.

صادرات به ۸۰ کشور جهان

هفته نامه شمس نیز در شمه ۶۹۸ خود به نقل از معاون اقتصادی استاندار مرکزی نوشته است : تعداد کشورهای هدف برای صادرات محصولات استان از ۴۰ کشور به ۸۰ کشور افزایش پیدا کرده است.

سعید فرخی در ششمین گردهمایی منطقه‌ای معاونت نظارت بر اجرای استاندارد استان‌های منطقه ۲ کشور اظهار کرد: میزان صادرات استان در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بوده که تلاش داریم این میزان را در سال جاری نیز افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان کشورهای هدف برای صادرات محصولات استان از ۴۰ کشور به ۸۰ کشور افزایش پیدا کرده است.

سم پاشی منهول های فاضلاب در شهر اراک، تولید ۱۰۰ هزار نوشت افزار، جایگزینی قبوض کاغذی برق در کشور و اهدای ۶۲۰ سری جهیزیه به زوج های جوان همزمان با کنگره ملی شهدای استان مرکزی از دیگر عنوان‌های برجسته خبری هفته نامه شمس است.

این هفته نامه با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «ابوافضل فخرالاسلام» در گستره استان مرکزی منتشر می شود.

استان مرکزی دارای سه روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۱ دو هفته نامه، ۲۶ ماهنامه، سه ۲ ماهنامه، ۱۸ فصل نامه است.

۶۹۹۱/۶۰۱۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟