ایمن سازی 13 روستای در معرض خطر سیلاب خوزستان آغاز شد


ایمن سازی 13 روستای در معرض خطر سیلاب خوزستان آغاز شد

اهواز _ ایرنا_ عملیات ایمن سازی 13 روستای در معرض سیلاب در خوزستان روز پنجشنبه با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت نمادین در روستای یکاویه 1 در شهرستان باوی شروع شد.

به گزارش ایرنا علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در آیین شروع عملیات اجرایی این پروژه ها که در مناطق باوی ، شوش و شوشتر اجرا می شود گفت: برای اجرای این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی گفت: بخشی از ماشین آلات بنیاد مسکن برای شتاب بخشی به روند اجرایی این پروژه ها به این روستاها گسیل می شود تا بتوانیم قبل از شروع بارش های پیش رو سیل بند ها و دایک های حفاظتی این روستاها را تقویت و به سرانجام برسانیم.
وی اظهار داشت: این روستاها بر اساس مطالعات کارشناسی در معرض خطر سیلاب هستند و در جریان سیلاب فروردین ماه امسال دچار خسارت و آبگرفتگی شدند.
هواشناسی خوزستان بر اساس نقشه ها و مدل های خروجی ، پاییز امسال در استان را فصلی پر بارش با احتمال بروز سیلاب پیش بینی کرده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم اجرای پروژه های ایمنی روستاها در مقابل سیلاب بر آمادگی بنیاد برای اجرای ایمن سازی روستاهای در معرض خطر تاکید کرد.
تابش ابراز امیدواری کرد تا پیش از شروع بارندگی های فراگیر در خوزستان ، این پروژه ها ایمن سازی و به اتمام برسد تا روستاها در برابر سیلاب احتمالی پیش رو حفاظت شوند.
مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در مرحله نخست ، ایمن سازی ۱۳ روستای در معرض خطر سیلاب که در جریان سیلاب بهار امسال متحمل خسارات سنگینی شدند در اولویت بنیاد مسکن قرار گرفتند.
وی گفت: دایک ها و سیل بندها این روستاها به صورت فنی و رعایت الزامات ایمنی در چند ماه آینده ساخته می شوند.
در جریان سیلاب مهیب بهار امسال حدود پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی روستایی تخریب یا آسیب کلی دیدند و حدود ۱۵ هزار واحد روستایی در خوزستان خسارت دیدند.
بنیاد مسکن تعمیرات واحدهای مسکونی روستایی را به پایان رسانده و عملیات ساخت واحدهای احداثی را شروع کرده است.
سیلاب مهیب امسال بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به زیرساخت های اقتصادی و مردمی خوزستان خسارت زد.
۶۰۶۵/۶۰۶۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟