فاز دوم ساخت مسکن محرومان در خراسان جنوبی آغاز شد


فاز دوم ساخت مسکن محرومان در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - عملیات اجرایی فاز دوم طرح ساخت پنج هزار واحد مسکونی محرومان در استان خراسان جنوبی با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان آغاز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی روز پنجشنبه در این آیین گفت: طرح ساخت پنج هزار واحد مسکونی محرومان با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد در استان اجرا می‌شود که در فاز اول ساخت ۸۰۰ واحد شروع شد.

رضا سلم‌آبادی افزود: امروز عملیات اجرایی یک هزار و ۷۰۰ واحد در فاز دوم طرح آغاز شد و پیش بینی می‌‍شود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تا پایان امسال ساخته و تحویل مددجویان شود.

وی گفت: برای ساخت هر واحد ۲۵ میلیون تومان از طرف سازمان برنامه و بودجه، ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد و ۱۵ میلیون تومان از طرف صندوق امداد ولایت تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی سهمیه شهرستان نهبندان را از طرح مسکن محرومان یک هزار و ۳۴ واحد اعلام کرد و افزود: سهم شهر نهبندان ۶۰۳ واحد است و ۲۹۰ واحد در دهک و ۱۴۱ واحد در شهر شوسف ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان نهبندان ۹۳ خانوار شهری نیز واجد شرایط احداث مسکن هستند گفت: همچنین در بیرجند ۲۰۰ مددجو فاقد مسکن داریم که برای تامین ۱۰۰ قطعه زمین با راه و شهرسازی به توافق رسیدیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۵ قطعه زمین از راه و شهرسازی برای ۹۰ خانوار در سراسر استان دریافت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: برای مسکن روستایی محرومان در استان ۲ هزار و ۳۷۰ نفر تاکنون برای اخذ پروانه معرفی شده‌اند، یک هزار و ۳۸۰ نفر پروانه ساختمانی را اخذ کرده‌اند و ۹۹۰ نفر در مرحله صدور پروانه هستند.

وی افزود: همچنین ۹۷۳ نفر در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار و ۸۶۸ نفر در مرحله شروع عملیات اجرایی هستند.

سلم‌آبادی با اشاره به پیگیری استاندار خراسان جنوبی برای ساخت مسکن محرومان بیان کرد: ساخت این واحدهای مسکونی علاوه بر رفع دغدغه مسکن مقاوم در استان، سبب رونق صنعت ساختمان نیز می‌شود.

وی گفت: هر جا درخواستی در حوزه محرومان داشتیم همکاری خوبی در سطح کلان استان بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) روز گذشته (چهارشنبه) وارد خراسان جنوبی شد و از چند روستای شهرستان مرزی درمیان نیز بازدید کرد.

بختیاری در اولین روز این سفر نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ای کشور (رسانه یاران خراسان جنوبی) را در بیرجند افتتاح و با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی نیز دیدار کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان براساس تفاهم‌نامه سال گذشته سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی ساخته می‌شود که سهم کمیته امداد و بنیاد مسکن هر کدام پنج هزار واحد است.

رئیس کمیته امداد به همراه استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان بدو ورود به شهرستان نهبندان با حضور در مزار سردار شهید جابری‌پور به مقام شامخ شهدا ادای احترام و از مراحل ساخت مسکن محرومان در روستای ابراهیمی بازدید کرد.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق