وزیر میراث فرهنگی از باغ موزه هرندی و خانه اوشیدری کرمان بازدید کرد


وزیر میراث فرهنگی از باغ موزه هرندی و خانه اوشیدری کرمان بازدید کرد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه استاندار و سرپرست میراث فرهنگی کرمان از باغ موزه هرندی و خانه اوشیدری کرمان بازدید و بر تسریع در ساماندهی این اماکن تاریخی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، "علی اصغر مونسان" وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز چهارم مهرماه و در حاشیه سفر به استان کرمان، در بازدید از باغ موزه هرندی گفت: طرح ساماندهی باغ موزه هرندی باید آغاز شود.

وی تاکید کرد: برای تسریع و تسهیل روند ساماندهی خانه اوشیدری و تبدیل آن به خانه صنایع دستی می توان از ظرفیت و توانمندی های بخش خصوصی استفاده کرد.

براساس این گزارش باغ موزه هرندی کرمان در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۱۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

باغ موزه هرندی در حدود سال ۱۲۹۰ قمری با ۲۵ هزار مترمربع وسعت احداث شده و در سال ۱۳۱۳ شمسی به ابوالقاسم هرندی، از تجار مطرح فروخته شده است. این مجموعه در سال ۱۳۵۴ توسط مالک باغ به وزارت فرهنگ و هنر اهدا شده و مدتی به عنوان ساختمان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر طبقه همکف ساختمان موجود در آن به‌عنوان موزه سازهای سنتی و طبقه اول آن به‌عنوان موزه باستان‌شناسی مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

خانه اوشیدری در کرمان نیز از آثار تاریخی مربوط به دوره قاجاریه است که برای تامین مواد اولیه کارخانه خورشید مورد استفاده قرار می گرفته است و فاز اول مرمت خانه تاریخی اوشیدری از خردادماه امسال آغاز شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه میراث فرهنگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید