کلنگ زنی ساخت 1700 واحد مسکونی ویژه محرومان در خراسان‌ جنوبی


کلنگ زنی ساخت 1700 واحد مسکونی ویژه محرومان در خراسان‌ جنوبی

 با حضور رئیس کمیته امداد کشور و مسئولان استانی، عملیات اجرایی ساخت 1700 واحد مسکونی ویژه محرومان خراسان‌ جنوبی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، رضا سلم‌آبادی، امروز 4 مهر، در مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم ساخت پنج هزار واحد مسکن محرومین، اظهار کرد: در طرح مسکن محرومان در فاز اول عملیات اجرایی ساخت ۸۰۰ واحد و در فاز دوم عملیات ساخت 1700 واحد شروع شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ شغل و حرفه با صنعت ساختمانی در ارتباط است، افزود: در حال حاضر ۲۰۰ مددجوی شهری نیازمند مسکن در بیرجند وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای زمین مسکن این مددجویان نیز باید هم‌اندیشی لازم صورت گیرد.

سلم‌آبادی با بیان اینکه در نهبندان ۹۳ خانوار شهری فاقد مسکن از این طرح بهره مند می‌شوند، تصریح کرد: کل سهمیه شهرستان از طرح مسکن محرومان 1034 واحد، سهم شهر نهبندان ۶۰۳ واحد، دهک ۲۹۰ واحد و شوسف ۱۴۱ واحد است.

وی افزود: در خراسان‌جنوبی ۶۲۳ خانوار مددجوی شهری کمیته امداد مشکل مسکن دارند و ۴۵ قطعه زمین برای ۹۰ خانوار از مسکن و شهرسازی دریافت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: در مورد مسکن روستایی محرومان 2370 نفر برای اخذ پروانه معرفی شدند.

سلم‌آبادی با بیان اینکه در فاز اول و دوم طرح مسکن محرومان ۴۴۰ واحد سهم شهرستان نهبندان بود، تصریح کرد: برای این طرح ۲۵ میلیون تومان از محل منابع سازمان برنامه و بودجه، ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از کمیته امداد و ۱۵ میلیون از محل صندوق امداد ولایت به مددجویان اعطا می‌شود.

وی یادآور شد: 1380 نفر پروانه ساختمانی را اخذ و ۹۹۰ نفر در مرحله صدور پروانه هستند، 973 نفر در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار و ۸۶۸ نفر در مرحله شروع عملیات هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !