دانش‌آموزان روستای کنده‌ای کازرون بسته‌های رایگان نوشت‌افزار دریافت کردند


دانش‌آموزان روستای کنده‌ای کازرون بسته‌های رایگان نوشت‌افزار دریافت کردند

شیراز - ایرنا- دانش‌آموزان روستای کنده‌ای شهرستان کازرون از محل حذف قبوض کاغذی برق در استان فارس بسته‌های رایگان نوشت افزار دریافت کردند.

حذف قبوض کاغذی برق در سراسر کشور منجر به صرفه جویی ۳۰۰ میلیارد تومان در سال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس طی مراسمی همزمان با هفته نخست آغاز سال تحصیلی جدید و در راستای اجرای موفق طرح ملی "قبض سبز" بسته‌های رایگان نوشت افزار را بین دانش آموزان مدرسه منطقه کم برخوردار شهرستان کازرون توزیع کرد.

احمدرضا خسروی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در حاشیه این مراسم توسل به رحمت حق تعالی و تلاش برای کسب علم ودانش را اولین و مهمترین گام در رفع محرومیت از چهره روستاهای و شهرهای ایران برشمرد و تاکید کرد : همین دانش آموزان روستای کنده‌ای با وجود سختی‌ها و مشقت‌های پیش رو در صورت ادامه تحصیل و طی مدارج علمی با تعهدی بیش از دیگران در راستای رفع محرومیت تلاش خواهند کرد .

وی در ادامه صرفه جویی سالیانه ۳۰ میلیارد ریال در صنعت برق استان فارس و صرف عواید آن در توسعه و تجهیز شبکه‌های توزیع برق و تامین رفاه و آسایش شهروندان به همراه تاثیرات شگرف محیط زیستی و جلوگیری از قطع ۳۵۰ اصله درخت را از مزیت های طرح ملی قبض سبز و حذف قبوض کاغذی برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تصریح کرد: زندگی در دنیای امروز، رقابت بین فرصت‌های محدود و نیازهای نامحدود است و لازمه پیروزی در این رقابت استفاده بهینه از تمام ابزار و فن آوری‌های روز دنیاست و طرح ملی قبض سبز و خدمات غیر حضوری برق،گامی بزرگ در استفاده بهینه از فن آوری های روز دنیاست که امیدواریم با اطلاع رسانی، آموزش و البته همکاری شهروندان، این طرح سرآغاز سایر گام های بعدی ما در توسعه صنعت برق کشور باشد.

خسروی ادامه داد: از ابتدای شهریورماه دیگر هیچ قبض کاغذی برق جهت مشترکان توزیع نیروی برق استان فارس توزیع نخواهد شد و تمامی مشترکان این شرکت در سراسر استان فارس از طریق ارسال شناسه قبض ۱۳ رقمی برق به شماره پیامک استانی ۳۰۰۰۷۴۱۲۱ یا شماره پیامک کشوری ۲۰۰۰۱۵۲۱ می‌توانند شماره خود را در سامانه مربوطه ثبت و پس از این قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه در این طرح، اطلاعات اولیه همچون صورتحساب، زمان پرداخت و دیگر موارد برای تلفن همراه مشترکان ارسال خواهد شد، افزود: مشترکان برق استان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات قبض برق و پرداخت آن نیز از طریق برنامه خدمات غیرحضوری برق ایران و نرم افزارهای موجود استفاده نموده و یا با مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در قسمت پرداخت قبوض، در این خصوص اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با بیان اینکه طرح ملی قبض سبز و فرآیند حذف قبوض کاغذی تاثیر به‌سزایی در حفظ محیط زیست دارد، یادآور شد: بر اساس تصمیم وزارت نیرو و شرکت توانیر، قبوض کاغذی از مهر ماه سال جاری به‌صورت سراسری دیگر توزیع نخواهد شد و هزینه بهای برق مصرفی از طریق پیامک یا سایر راه‌های ارتباطی الکترونیک به مشترکان اعلام می‌شود.

فرماندارشهرستان کازرون نیز با تشریح اقدام وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در تخصیص عواید حاصل از طرح ملی قبض سبز به خانواده ها و دانش آموزان بی بضاعت، انتخاب روستای کنده‌ای را برای این مراسم نمادین، هوشمندانه و مسئولانه برشمرد.

داریوش دهقان، با تمجید از صبوری و فرهنگ بالای روستای کنده ای، مردم این روستا را لایق بهترین ها دانست و قول داد در حد توان و بضاعت فرمانداری در رفع محرومیت و توسعه این روستا و سایر روستاها و مناطق دور افتاده با تمام توان، اقدام نماید.

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، از محل صرفه جویی طرح حذف قبوض کاغذی برق ۱۷۸ هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان کمتر برخوردار در سراسر کشور توزیع شده است. بر اساس امارهای موجود تاکنون ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و معادل ۹۶ درصد از مشترکان و ذینفعان شرکت توانیر، در این طرح مشارکت کرده اند.

تکریم مشتریان، صرفه جویی در وقت و مصرف کاغذ، حفظ محیط زیست و کاهش تردد از اهداف طرح حذف قبوض کاغذی برق است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۴۲ کیلومتری جنوب غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد.

۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!