طلب 3 هزار میلیارد ریالی پیمانکاران از ادارات خراسان شمالی


طلب 3 هزار میلیارد ریالی پیمانکاران از ادارات خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- 45 میلیارد ریال بدهی دستگاه‌های دولتی خراسان شمالی در سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت (سماد) ثبت شده که 3 هزار میلیارد ریال از این رقم مطالبات پیمانکاران است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطالبات دستگاه‌های دولتی این استان از بخش خصوصی نیز ۱۰ هزار میلیارد ریال است که در سامانه سماد ثبت شده است.

مجید درخشانی به مولدسازی اموال مازاد دستگاه های دولتی استان نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه های دولتی موظفند اموال مازاد خود را به شکلی مدیریت کنند که منجر به کسب درآمد شود و اگر نمی توانند و یا این اموال قابلیت درآمدزایی ندارد باید آنرا فروخته و بهای آن را به خزانه واریز کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون فقط ۶ دستگاه اموال مازاد خود را اعلام کرده اند، گفت: یکی از عواملی که موجب می شود دستگاه ها در اعلام اموال مازاد خود تعلل کنند این است که باید بهای اموال را به خرانه واریز کنند و گمان می کنند نفعی به حال خود دستگاه ندارد، اما پیشنهاد کرده ایم که در قانون بودجه امسال سیاست های تشویقی برای این کار در نظرگرفته شود.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست های تشویقی این است که درصدی از محل فروش اموال مازاد دستگاه ها در قالب درآمد اختصاصی به خود دستگاه تعلق پیدا کند و صرف تامین هزینه های آنها شود.

درخشانی همچنین به میزان ثبت اموال در سامانه جامع دستگاه های اجرایی (سادا) نیز اشاره کرد و گفت: ۹۴ درصد اموال دستگاه های دولتی در سامانه سادا ثبت شده است و تا پایان سال این رقم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی اظهار داشت: اکنون بیش از هفت هزار و ۷۰۰ فقره از اموال دولت در خراسان شمالی سند دارند که از این رقم پنج هزار و ۱۰۰ سند تک برگی شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

ب/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر