آموزش و پرورش تهران از واریز عوارض شهرداری‌ها گزارش دهد


آموزش و پرورش تهران از واریز عوارض شهرداری‌ها گزارش دهد

تهران- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: استاندار تهران در آخرین جلسهٔ شورای برنامه ریزی استان تهران (27 شهریور ماه) آموزش و پرورش، این نهاد را موظف کرد گزارشی از واریزی های عوارض شهرداری ها به ویژه از منطقه یک تهیه و ارائه شود.

به گزارش ایرنا، نشست بررسی مشکل بازگشت عوارض های شهرداری های شمیرانات به آموزش و پرورش این شهرستان چهارشنبه شب با حضور طیبه سیاوشی شاه عنایتی و فاطمه سعیدی نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مسئولان دولتی و مردمی شهرستان شمیرانات در شهر اوشان در شمال شرقی پایتخت برگزار شد.

۵ درصد از عوارض عمرانی ۴شهرداری شهرستان شمیرانات (لواسان، اوشان-فشم-میگون، شمشک-دربندسر و منطقه یک تهران) طبق قانون باید به حساب اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران واریز شود و بر این اساس ۱۰۰ درصد عوارض شهرداری های دو بخش لواسانات و رودبار قصران و ۷۰ درصد از عوارض شهرداری منطقه یک باید به همان منطقه بازگردد و صرف آموزش و پرورش و مدارس همان شهر شود.

پیش از دی ماه سال ۱۳۹۶ عوارض مذکور از شمیرانات به حساب اداره کل شهرستان های استان تهران واریز می شد و از این تاریخ با پیگیری مسئولان دولتی و شوراهای اسلامی واریز مبالغ به اداره کل شهر تهران تغییر یافت چرا که درآمدهای شمیرانات علیرغم محرومیت این شهرستان در شهرستان های دیگر هزینه می شد.

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به دستور استاندار مبنی بر ارائه گزارش این عوارض ها در پاسخ به اظهارات جمع حاضر افزود: اجازه دهید گزارش مذکور آماده و به استاندار ارائه شود، پس از آن هر چه در شورای برنامه ریزی مطرح و تائید شد حکم قانون دارد و بنده نمی توانم آن را اجرا نکنم.

در ادامه جلسهٔ نیز مسئولان شمیرانات مشکلات دیگر شهرستان در حوزه آموزش و پرورش را مطرح کردند و فولادوند در راستای برطرف شدن آنها دستوراتی را صادر کرد که تخصیص ۳۵ معلم به مناطق روستایی و ۱۱ خدمتگذار به مدارس لواسانات و رودبار قصران از جملهٔ آنها بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرد: در راستای آشنایی دانش آموزان علاقمند به آموزگاری، محصلان پایه دوازدهم در اسفند ماه سال جاری به بازدید دانشگاه فرهنگیان اعزام شوند.

وی دستور داد: ۲ نیرو به عنوان راهنمای آموزشی بومی به منطقه تخصیص داده شود. همچنین از مجموع پست های مدیریت آموزش و پرورش منطقه یک ، ۲ پست برای لواسانات و ۲ پست برای رودبار قصران در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای تعمیر مدارس ۳۰۰ میلیون تومان برای لواسانات و همین مقدار برای رودبار قصران اعتبار به سازمان نوسازی مدارس اختصاص می یابد.

به گفتهٔ وی مبلغ ۴۵ میلیون تومان به صورت ماهیانه هزینهٔ سرویس معلمان به دو بخش شمیرانات به مدت ۸ ماه در هر سال تحصیلی توسط این اداره کل تأمین خواهد شد.

بنا بر دستور فولادوند، امسال در لواسانات و رودبار قصران کلاس های زیر نرم به ویژه دخترانه و در هر پایه یک کلاس با مجوز وی می توانند دایر شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کلاس های مختلط اول و دوم متوسطه جدا سازی و از معلم های تمام وقت استفاده شود.

وی همچنین افزود: مدارس روستایی که سرویس بهداشتی مختلط دارند و نیازمند آبخوری و تعمیرات هستند بر اساس لیست تحویلی به مدیرکل نوسازی استان تهران تا پایان هفته تفکیک و تعمیر خواهند شد.

فولادوند به اداره حقوقی اداره کل نیز دستور داد سریعاً نسبت به تخلیه دانشگاه علمی کاربردی در مدرسه خیرساز لواسان اقدام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز منطقه، مدرسه شبانه روزی دخترانه برای دو بخش لواسانات و رودبار قصران تأسیس خواهد شد.

وی اظهار داشت: در آزمون استخدامی ماده ۲۸ حداقل ۵۰ نفر بومی از لواسانات و رودبار قصران انتخاب می شوند لذا تبلیغات لازم توسط مسئولان منطقه انجام شود.

به گفتهٔ فولادوند مقرر شد فضاهای آموزشی مازاد در راستای تأمین نیروی انسانی به محل اسکان تغییر یابند و به افرادی که تعهد خدمت حداقل ۵ سال در منطقه را می دهند واگذار شود.

مجید صبائی، بخشدار رودبار قصران شهرستان شمیرانات نیز در این نشست گفت شرایط مدارس این بخش مناسب نیست و برای بهسازی کمی و ارتقای کیفیت نیازمند اعتباراتی است که در صورت بازگشت عوارض شهرداری ها به منطقه این مبالغ تأمین می شود. تاکنون نیز شوراهای اسلامی و دهیاری ها پاسخگوی نیازهای مدارس بودند و اجازه ندادند دانش آموزان تحت فشار باشند.

این مقام مسئول همچنین به مختلط بودن مدارس دخترانه و پسرانه رودبار قصران اشاره کرد و گفت: مقطع متوسطه اول در برخی از روستاها علاوه بر آموزش مشترک حتی سرویس بهداشتی مشترک دارند؛ این مشکلات باید مرتفع شود که تماماً معطل تخصیص اعتبار است.

کمال الدین محمدیان، رئیس شورای شهرستان شمیرانات نیز در این جلسه بیان داشت: تقاضای ما اجرای قانون است. اگر طبق قانون عوارض شهرداری های ما به شهرهای خودمان بازگردد از جمله ۳ میلیارد تومانی که از ابتدای سال ۹۷ تاکنون از شهرداری لواسان واریز شده است، مشکلات آموزش و پرورش شهرستان را به بهترین شکل ممکن رفع خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه دولت به شهرستان شمیرانات نگاه برخوردار است! عموماً باور نمی کنند در لواسانات و رودبار قصران هم افرادی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نهادهای حمایتی هستند.

این مقام مسئول در ادامهٔ گلایه خود افزود: این نگاه عمومی مردم و مسئولان به شمیرانات ثمره جریان سازی اشتباه فضای مجازی، رسانه ها، تلویزیون و ... برضد لواسان و رودبار قصران است که فکر می کنند همهٔ ما ویلاهای آنچنانی داریم و اینجا جای خوش گذرانی است، و از هیچکدام از مشکلات ما خبر ندارند.

محمدیان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: از شما تقاضا داریم پس از تصویب قانون نسبت به اجرایی شدن آن هم نظارت که از وظایف نمایندگی است داشته باشند.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر دارای ۶۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز و ۴۰۳ مدرسه دولتی و غیردولتی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/۹۸۹۷//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا