حسن فتحی قبل از ساختن سریال «جیران» در سفری به ترکیه تصمیم داشت همراه با شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، مهدی سلطانی و... فیلمی درمورد مولانا و شمس تبریزی بسازد که به نوعی نقره داغ داشت. اینکه او می تواند از فتوایی که برخی از مراجع درباره ساخت فیلم دادند عبور کند یا خیر نیازمند زمان است اما بی تردید او برای ساخت فیلمش در کشور ترکیه دچار مشکل خواهد بود.

این روزها دو سریال «ستایش3» و «مرضیه» با بازی داریوش ارجمند روی آنتن شبکه دو و سه سیماست. چندی پیش در یادداشتی لحظات درشت و سکانس های به شدت نمایشی ارجمند را در سریال «ستایش3» بررسی کردیم. او در این سریال تلویزیونی با حفظ راکورد در تمام سکانس ها، بازی های غلوآمیز و اُوراکت را به نمایش گذاشته است که مشخصا یکدستی سریال را برهم زده است. چراکه این بازی در بازی دیگر بازیگران لحاظ نمی شود. بدیهی است بعد از گذشت چند قسمت سبک و سیاق کار او برای مخاطب خسته کننده تکراری خواهد بود.

جالب اینکه همزمان با سریال «ستایش3» او در چندمین همکاری اش با فلورا سام و مجید اوجی سریال «مرضیه» را روی آنتن شبکه دو دارد که جدا از بررسی کم و کیف این مجموعه تلویزیونی باید گفت ارجمند با کنترل بیشتری روی بازی اش ایفاگر نقش دکتر است و عملا قابل حدس است که طبق اشاره ای که در یادداشت پیشین داشتیم این بازیگر باسابقه سینما با توانمندی کامل و اطلاع از بادی لنگوئیج (زبان بدن در بازیگری) در سریال «ستایش» ایفای نقش می کند.

هفته گذشته مرتضی عقیلی هم شمع تولد 78 سالگی اش را فوت کرد و سعید سهیلی، حمید فرخ نژاد، بهرنگ علوی و سینا مهراد هم در کنار او بودند.

خسروی آواز ایران هم در هفته گذشته تولد 79 سالگی اش را جشن گرفت و جالب اینکه قطعاتی از اجراهای متفاوت او در فضای مجازی، به خصوص در صفحه های شخصی هنرمندان و طرفداران این خواننده شهیر دست به دست شد.

بالاخره خالق «قیصر» با رنجکشان سینمای ایران یک کاسه شدند تا فیلم سینمایی «خون شد» به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی کلید بخورد. جالب اینکه پیش از این، این سرمایه‌گذار پر حرف و حدیث سینمای ایران همکاری اش را با مسعود کیمیایی تکذیب کرده بود.

محمدحسین میثاقی در برنامه دوشنبه شب هفته اخیرش با کنایه به برنامه «نود» و عادل فردوسی‌پور، بد عادت شدن مخاطب تلویزیون در علاقه مندی به حواشی فوتبال ایران را به سوابق برنامه‌ای نسبت داد که خودش در آن شناخته شد!