شرایط معافیت دانشجویان دکتری تخصصی از مصاحبه اخذ پروانه سازمان نظام روانشناسی


شرایط معافیت دانشجویان دکتری تخصصی از مصاحبه اخذ پروانه سازمان نظام روانشناسی

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مطرح کرد: اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری تخصصی، با کسب نمره لازم، از مصاحبه معاف خواهند شد.

شرایط معافیت دانشجویان دکتری تخصصی از مصاحبه اخذ پروانه سازمان نظام روانشناسی
میگنا: دکتر محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در نشستی که صبح امروز در ساختمان این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته اولین کاری که انجام دادیم ساختار سازی جدیدی برای سازمان بود. براین اساس ساختار سازی استان‌ها مد نظر قرار گرفت و جایگاه سازمان بهبود پیدا کرد.
او ادامه داد: نگاه جدید ما IT محور است؛ پیش از دریافت اخذ پروانه باید از سراسر کشور به مرکز مراجعه می‌کردند، اما در این سازمان ساختار مجازی ایجاد کردیم تا بتوانند از منزل اقدامات لازم را انجام دهند.
حاتمی با بیان اینکه خانواده‌ها بیش از گذشته به روانشناسان مراجعه می‌کنند، افزود: ساختار نامناسبی که پیش از این وجود داشت، منجر می‌شد تا افراد بسیاری بدون داشتن تخصص اقدام به ارائه خدمات مشاوره کنند و نظارتی بر فعاریت آن‌ها وجود نداشت.
رئیس سازمان روانشناسی تاکید کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور وظیفه ارائه مجوز و نظارت بر فعالیت‌های این حوزه را بر عهده دارد. توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های مجازی داشتیم؛ بیش از هزار نفر تذکر دریافت کردند، با افراد بسیاری برخورد جدی انجام شد و تعدادی هم به دادگاه فراخوانده شدند.
او ضمن ابراز امیدواری برای عملکرد این سازمان در ۶ ماه دوم فعالیت خود، بیان کرد: باید مرجعی تخصصی بر فعالیت‌های روانشناسی و مشاوره نظارت کند که مطابق قانون این وظیفه بر دوش سازمان است. طبق آمار حدود ۳۰ هزار عضو و ۶ هزار فرد دارای مجوز در کشور داریم، بر این اساس مصاحبه‌ها تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است، با این وجود نمی‌توانیم پاسخگوی افراد در صف انتظار باشیم. به دنبال آن هستیم که توانمند سازی را جایگزین مصاحبه کنیم.

به گفته رئیس سازمان روانشناسی؛ اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری تخصصی، با کسب نمره لازم، از مصاحبه معاف خواهند شد.
حاتمی ادامه داد: برای فارغ‌التحصیلان ارشد دوره‌ای ۶ ماهه در نظر گرفته‌ایم که ابتدا پروانه موقت و سپس پروانه دائم کسب کنند. سایر افراد متقاضی با رشته‌های غیر مرتبط، یک مقطع مرتبط یا محققین هستند که می‌توانند پس از گذراندن تعدادی واحد، در دوره‌های ۶ ماهه شرکت کرده و پروانه موقت اخذ خواهند کرد. بحث استاد ناظری و آموزش تقویت خواهد شد تا بتوانیم مشکل افراد متقاضی برای مجوز را برطرف کنیم؛ بنابراین نظارت‌ به اصلی‌ترین وظیفه ما تبدیل خواهد شد.

او تصریح کرد: آزمون رشته‌های غیر مرتبط برگزار شد که نتایج آن بر روی سایت سازمان نظام قرار گرفته است؛ خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد از افراد متقاضی در این سازمان قبول شده‌اند.
حاتمی با تاکید بر بهبود ارتباط سازمان با رسانه‌ها بیان کرد: ارتباط گسترده‌ای با نهاد‌ها و ارگان‌ها برقرار کردیم تا مرجعیت و نقش این سازمان در کشور مشهودتر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور