اقامتگاه بوم گردی سرکمر بردسکن


اقامتگاه بوم گردی سرکمر روستای کبودان، شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی، واقع شده است. این اقامتگاه دارای مساحت 6 هزار متر مربعی است که در مجاورت باغی سرسبز و قدیمی می باشد و یکی از درختان کهن این باغستان با قدمت 250 سال در حیاط این اقامتگاه قرار گرفته است. این اقامتگاه دارای 6 باب اتاق […] نوشته اقامتگاه بوم گردی سرکمر بردسکن اولین بار در جامع...

اقامتگاه بوم گردی سرکمر روستای کبودان، شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی، واقع شده است. این اقامتگاه دارای مساحت ۶ هزار متر مربعی است که در مجاورت باغی سرسبز و قدیمی می باشد و یکی از درختان کهن این باغستان با قدمت ۲۵۰ سال در حیاط این اقامتگاه قرار گرفته است. این اقامتگاه دارای ۶ باب اتاق سنتی که شامل ۳ باب اتاق ۱۲ متری، ۱ باب اتاق ۲۴ متری و ۲ باب اتاق ۸ متری می باشد. و در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۶۰ گردشگر را دارد.

از جمله امکانات ارائه شده در این اقامتگاه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
پارکینگ غیر مسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، اینترنت نامحدود رایگان، حمام مشترک، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مشترک در داخل محوطه، راهنمای تور گردشگری و سیستم های سرمایشی و گرمایشی پکیج.

لازم به ذکر است در این اقامتگاه امکان تهیه و طبخ انواع غذا های بومی این منطقه با مواد اولیه محلی و ارگانیک نظیر قروت بادمجون، گندم پلو بادمجون، اشکنه، قورمه، دیزی سنگی، گندم پلو، آش رشته، توگی وجود دارد و گردشگران می توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه سفارش و در سالن غذا خوری سنتی این اقامتگاه سرو نمایند.

جاذبه های گردشگری و ابنیه تاریخی این منطقه عبارتند است :

مناره علی آباد کشمر
برج مقبره آجری مشهور به علی آباد کشمر در جاده بردسکن به کاشمر واقع شده و در سال ۱۳۱۰ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. نمای خارجی آن هشت ضلعی و در بالا ترین قسمت آن دارای گنبدی مخروطی مانند است که ۴۸ نیم ستون به همراه تزئیناتی از آجر و کاشی فیروز ای رنگ زینت بخش آن شده است و شکل کلی مناره آن مانند برجی است که از ۴۸ ترک آجری تشکیل شده و ۱۲ قالب آجری دارد.

رباط کبودان بردسکن
بنای قاجاری این رباط، در داخل روستای کبودان و در ۱۰ کیلومتری بردسکن قرار دارد. گفته اند شالوده اصلی این رباط سنگی می باشد و دارای یک ایوان، حیاط مرکزی، دوازده باب اتاق، نماز خانه و محل نگهداری چهار پایان (اصطبل) می باشد.
آب انبار سید باقر، قلعه رحمانیه، مناره علی آباد کشمر بردسکن، مناره فیروز آباد و آبشار پونه از دیگر جاذبه های گردشگری و تاریخی این منطقه می باشد.

اقامت برای کودکان کمتر از ۷ سال رایگان می باشد.
اقامتگاه بوم گردی سرکمر بردسکن

اقامتگاه بوم گردی سرکمر بردسکن

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم :
فاصله تا فرودگاه سبزوار : ۱۳۳ کیلومتر (۱ ساعت و ۵۲ دقیقه)
فاصله تا ایستگاه راه آهن خواف : ۱۵۰ کیلومتر (۲ ساعت و ۸ دقیقه)
فاصله تا پایانه مسافربری بردسکن : ۲۱.۴ کیلومتر ( ۲۸ دقیقه )
فاصله تا شهر مشهد : ۳۰۱ کیلومتر ( ۳ ساعت و ۵۱ دقیقه )
فاصله تا رباط کبودان بردسکن : ۶ کیلومتر ( ۱۶ دقیقه )
فاصله تا مناره علی آباد کشمر بردسکن : ۳۳.۷ کیلومتر ( ۴۱ دقیقه )
فاصله تا مناره فیروز آباد : ۳۸ کیلومتر ( ۴۶ دقیقه )
فاصله تا قلعه رحمانیه : ۴۶.۷ کیلومتر ( ۵۵ دقیقه )
فاصله تا آبشار پونه : ۴۵.۱ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱ دقیقه )
آدرس :استان خراسان رضوی ، شهر بردسکن ، روستای کبودان

اقامتگاه بوم گردی سرکمر بردسکن
اقامتگاه بوم گردی سرکمر بردسکن
اقامتگاه بوم گردی سرکمر بردسکن
اقامتگاه بوم گردی سرکمر بردسکن

منبع : یو اسپیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!