رهبری ازآموزه‌های امام سجاد(ع) درمدیریت بحران کمک گرفت


رهبری ازآموزه‌های امام سجاد(ع) درمدیریت بحران کمک گرفت

بندرعباس- ایرنا- نماینده آشوریان درمجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان گفت: کشورهایی که مدعی دموکراسی و حقوق بشرهستند مردم ایران را با شدیدترین تحریم‌ها مواجه کردند اما رهبر فرزانه و با درایت کشورمان با تاسی از آموزه‌های امام سجاد(ع) بحران‌های پیش آمده در کشور را به خوبی مدیریت کردند.

«یوناتن بت کلیا» روز چهارشنبه در مراسم نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس افزود: ملت بزرگ ایران نیز با عنایت ائمه اطهار(ع) و حمایت از رهبر فرزانه انقلاب همواره درهر برهه ای از زمان سربلند و آزاده بوده است.

وی بیان داشت: امام سجاد(ع) با برنامه‌های خود که از پیچیده ترین نقشه‌ها و سازوکارهای سیاسی ممکن برخوردار بود، مسیر هدایت جامعه اسلامی را در جوانب مختلف پیموده و اهداف خود را درکوتاه مدت و بلندمدت محقق می‌ساختند.

نماینده آشوریان درمجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این امام بزرگوار در ارتباط با حاکمان اموی نیز آنچنان از موضع حمکت و عصمت برخورد می‌کردند که با دفع خطر شوم آنان از خود و معرفی جایگاه امامت به آن‌ها و به جامعه اسلامی، آن‌ها را به قصور درمقابل کمالات و فضایل بی پایان خود وادار می‌نمودند.

بت کلیا تاکیدکرد: همه ما ادیان و اقوام ساکن ایران زمین از جمله مسیحی، آشوری، ارمنی، زرتشی، کلیمی و مسلمان شیعه و اهل سنت تحت هیچ فشار و زور اعمال شده از سوی کشورهای خارجی از حقوق خود نخواهیم گذشت و اجازه دخالت به بیگانگان در امور کشورمان را نمی‌دهیم.

بیماری امام سجاد(ع) تقدیر الهی بود تا نسل امامت باقی بماند

نماینده آشوریان درمجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات مطرح در مورد امام سجاد(ع) در زمان واقعه عاشورا، منزوی بودن یا بیمار بودن ایشان است که این تصوری عوامانه، سطحی و غلط است.

بت کلیا تصریح کرد: این امام بزرگوار بنا بر مصلحت و تقدیر خاص الهی از شب عاشورا دچار تب شدید و سختی شد تا نسل امامت باقی بماند.

وی یادآورشد: در آن زمان وظیفه جهاد از امام سجاد(ع) ساقط شد اما موظف بودند در خیمه بمانند و شاهد و ناظر اتفاقات باشند تا بعد از شهادت پدر بزرگوارش هدایت، رهبری و امامت شیعیان و جامعه را بدست گیرند.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان ادامه داد: آنچه مهم است زمان‌ها، مکان‌ها و موقعیت‌های بوده که امامان اطهار(ع) در آن قرار می‌گرفتند و باعث می‌شد که یک صفت و ویژگی و رفتار خاص و بارز خود را نشان دهند.

وی گفت: امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا با رفتارها و روشنگری‌های دقیق خود در قالب دعا و بیان حقوق در صدد حل مشکلات و بیماری‌های فرهنگی و اجتماعی زمان خود برآمدند.

بت کلیا ادامه داد: این سیر عملی امام سجاد(ع) درواقع یک جهاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بود که باید مسلمانان به خوبی با زوایای پنهان آن آشنا شوند.

نماینده آشوریان درمجلس شورای اسلامی گفت: تاریخ گواه است که امام سجاد(ع) درطول ۳۴ سال امامت خود با درایت و تدبیر وهمچنین اشراف کامل برحقوق جامعه، یکی از سخت ترین دوران‌های حیات خود را پشت سر گذاشت، دورانی که جز سرکوبی شیعه نشان دیگری نداشت.

وی اضافه کرد: امام سجاد(ع) که در آن زمان جوانی ۳۲ ساله بود، در شهر مدینه از هیچ موقعیتی برخوردار نبوده و از سوی دیگر به عنوان تنها وارث کربلا مورد اتهام شدید دستگاه حاکم قرار داشتند که هر حرکتی از ناحیه آن بزرگوار می‌توانست مستمسکی برای نابودی کامل دودمان پیامبر(ص) باشد.

ایشان ادامه داد: با این تدبیر امام سجاد(ع) از شر نیروهای اموی نیز راحت بوده و با گذشت زمان که اوضاع آرام گرفت، ایشان سلامتی خود را به دست آورده وفعالیت‌های گسترده اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود را آغاز کردند.

نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) مصادف با ۲۵ محرم سالروز شهادت سیدالساجدین امام سجاد(ع) با حضور اندیمشندان مسلمان و سایر ادیان صبح چهارشنبه در بندرعباس آغاز شد.
نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) کار خود را با پیام آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی در سالن همایش‌های شهرک مروارید بندرعباس آغاز کرده است.
آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین سخنران و مهمان ویژه امسال کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان است.
پرفسور «آنتوان بارا»، محقق و نویسنده مسیحی سوری‌الاصل ساکن کشور کویت صاحب کتاب 'حسین در اندیشه مسیحیت'، شیخ «هلال بن حسن» از اندیشمندان و فرهیختگان کشور عمان مهمان از دیگر مهمانان خارجی این کنگره هستند.
«حاج آخوند عبدالجبار میرابی» از علمای اهل سنت گرگان و «یوناتت بت کنیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی از دیگر مهمانان نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هستند.
در این دوره از کنگره علاوه 'حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده' نماینده ولی‌فقیه هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، 'یوناتت بت کنیا' نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، 'حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، استاد حوزه‌های علمیه و رییس سابق دانشگاه علوم و معارف قرآنی، 'حاج آخوند عبدالجبار میرابی' از علمای اهل سنت گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان مهمانان داخلی سخنرانی می‌کنند.
نهمین سال این کنگره برای با همکاری مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و حمایت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی برگزار شده است.

۷۱۹۵/۹۸۸۷/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)